Články

Meditace nad dárkem pro zaměstnance II.

9. 12. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Vánoce jsou svátky klidu, míru… a řady problémů, které jinak neřešíme, nebo které jsou pro většinu vedoucích jinak spíše okrajovou záležitostí. Jedním z nich je otázka obdarovávání zaměstnanců. Jak dát dárek tak, aby měl smysl, pomáhal, a neuškodil?

Kdy už přijde konečně klid?

2. 12. 2013   PhDr. Jan Drahoňovský

Občas toho máme vážně nad hlavu. Náš šéf, kolegové, klienti, manželka, rodiče, děti, pes, a především my sami si na sebe toho umíme na sebe připravit tolik, že až oči přechází. A tak jediné, po čem toužíme, je klid…

Co s lidmi, když dojdou peníze?

2. 12. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Výpadek hotovosti je pro každou firmu nepříjemná situace, ať už funkčně, nebo manažersky. Co však dělat s tím, když nemáme peníze, a musíme to říct lidem? I z tak nepříjemné situace lze naštěstí vyjít posílen.

Když přijde deprese

25. 11. 2013   PhDr. Jan Drahoňovský

Občas věci přestanou dávat smysl. Události se rozpadnou do nesourodého shluku dat bez důvodu, bez logiky, bez radosti… Ztratíme pevnou půdu pod nohama a všechno se zdá absolutně nejisté. Jisté je pouze jediné, a sice že všechno, do čeho se pustíme, špatně dopadne a budoucnost nic dobrého nepřinese, tudíž jakákoli akce postrádá smysl…

Motivace pro 21. Století / část 1.

25. 11. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Jaké jsou vlivy a dopady běžně používaných způsobů motivace? V čem mají výhodu a o co nás naopak připravují?

Problematické chování

18. 11. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Každý z nás se někdy během porad nebo práce setkal s člověkem, jehož chování narušovalo nebo zdržovalo výkon a práci skupiny. Téměř vždy se někdo takový najde a při práci ve velkém počtu lidí se tato pravděpodobnost zvyšuje. Jak tedy můžeme lépe zvládat problematické chování některých lidí?

Člověk není zdroj

18. 11. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Ať je krize, nebo řádí konjunktura, umění domluvit se se zaměstnanci představuje klíčovou část konkurenceschopnosti každé firmy. Problém je, že řada podnikatelů přistupuje ke svým podřízeným stále spíše jako k lidským zdrojům, než lidem. A odborné poradce vnímá jako nástroj na jejich zpracování.

 

Jak posílit autoritu – II. Díl seriálu

11. 11. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Existuje malé množství těch, kteří jsou pro své okolí přirozenými autoritami. Nemusí nic zlepšovat, optimalizovat, o své autoritě nemusí ani přemýšlet, protože jí jednoduše mají od přírody.  A pak jsou všichni ostatní.

Glosa: manažerské vzdělávání za svoje

11. 11. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Vzdělání za které si platíte je pro vás výhodnější než to z dotací. Máte lepší představu o jeho náplni i obsahu. Více kontrolujeme jeho výsledky. Efektivněji naplňujete čas, zajímáte se o osobnosti lektorů i metodiků. Jste skutečnými klienty, ne pacienty na Evropských kapačkách.

Jak dostat špatné události z hlavy - část II

4. 11. 2013   PhDr. Jan Drahoňovský

O některých životních událostech se nemluví dobře. Člověk na ně není vůbec pyšný, nejraději by je navždy vymazal a vyškrtl ze své hlavy. Jenže věčným paradoxem bytí je jejich neustálá snaha bušit na dveře našeho vědomí, a to často ve chvílích, kdy to poslední, co potřebujeme, je připomínat si své dávné neúspěchy...

Změna zaměstnání

4. 11. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Každý se někdy dostane do situace, kdy zvažuje změnu zaměstnání. Důvody tohoto rozhodnutí by měly být vážné a ověřeny v dlouhodobějším časovém úseku. Nejednejte na základě náhlého rozhodnutí, ale vždy zvažte všechna pro a proti. V případě, že jste se již finálně odhodlali, je důležité tuto změnu připravit.

Jak dostat špatné události z hlavy - část I

29. 10. 2013   PhDr. Jan Drahoňovský

Žádný z nás nejsme superman. Občas se prostě nezadaří a ne a ne a ne. I takové situace patří k životu lidskému, a myslet si, že tomu u vás bude jinak, vede ještě k většímu omylu. Co si počít s neblahými věcmi, které se prostě staly a neustále vám proti vaší vůli vyskakují v hlavě?

Workoholismus

29. 10. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Kdo z nás se osobně nesetkal s člověkem, který tvrdil, že je workoholik? Asi málokdo. Naštěstí velké procento lidí tuto skutečnost uvádí mylně. Jedná se přeci jen o „závislost“, tedy onemocnění, které dotyčný nemá pod kontrolou a má dopady na jeho fyzické a duševní zdraví, a v neposlední řadě i na jeho okolí. Jak můžeme rozeznat skutečné příznaky této závislosti a co pro její „vyléčení“ můžeme udělat?

Je HR jenom recruitement?

21. 10. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Před nedávnem jsem se pracovně zúčastnil jisté debaty několika personalistů, z povězme střeních firem. A ačkoli se tato debata nesla v příjemném, neformálním prostředí, přinesla mi zajímavou otázku

Když příjde blbá nálada

21. 10. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

…náš tým pracoval na svěřeném úkolu. Dělali jsme, co jsme mohli. Dokud všechno šlo, byli jsme motivovaní a vše fungovalo přesně, jak mělo. Pak se ale něco stalo, a nás postihla blbá nálada. Náš projekt se prostě zastavil.

Rozvoj týmu

14. 10. 2013   Mgr. Petr Hlušička

V případě, že jste členy nově utvořeného týmu nebo dostanete za úkol vytvořit tým, který budete mít na starosti, tak je dobré si uvědomovat, čím vším v průběhu existence bude procházet. Přestože každý tým je naprosto odlišný, tak všechny mají společné jednotlivé fáze, kterými budou postupně procházet.

Jak lžeme sami sobě #3

14. 10. 2013   PhDr. Jan Drahoňovský

Víte, proč jsou podvodníci a manipulátoři tak úspěšní? Protože většinu práce udělají jejich oběti za ně! Jim stačí jen podpořit je v jejich iracionálních přesvědčeních a následně vmanévrovat, kam potřebují. Svobodu a autonomii si tedy nejlépe uchováme, když začneme u sebe sama a přehodnotíme přesvědčení ve své hlavě.

 

Jak dostat změnu do hlavy

7. 10. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Je vašim úkolem připravovat a prosazovat změny v týmu, či organizaci? A dokážete to, když o nich nejste sami přesvědčeni? Dostat změnu k sobě je někdy těžší, než k podřízeným.

Neverbální komunikace - lež

7. 10. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Neverbální projevy tvoří dvě třetiny lidské komunikace. V běžném procesu této složce nevěnujeme pozornost a dekódujeme ji nevědomě. Ale co v případě, že nám záleží na tom, zda to co nám sděluje druhá osoba je pravda? Čeho si máme všímat a na co si dávat pozor.

Mezilidské vztahy

30. 9. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Člověk je bytost společenská a nejinak je tomu i v práci. V případě, že se zaměstnanci nedostává podmínek, aby mohl adekvátně uspokojovat tuto svoji sociální potřebu, dochází k poměrně negativním dopadům. Je úkolem vedoucího pracovníka, případně personalisty, mít přehled o těchto podmínkách a nastavovat je vhodným způsobem.

 


© 2022 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520