Články
Komunikace a její styly
21. 7. 2014 Mgr. Petr Hlušička
Při jednání se svým okolím můžete využít poměrně široké škály komunikačním stylů a přístupů. Jejich základní dělení je poměrně jednoduché a vychází z toho, co vám mohou nabídnout a o co při jejich použití můžete naopak přijít.
Kolerenčně řízená firma – cesta k optimální definici zdrojů (Glosa)
14. 7. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Představujeme vám novou metodiku pro dosahování hyper-optimálního rozvržení zdrojů v týmu a optimalizaci jeho interního fungování dle nejnovějších modelů inspirovaných přirozeným prostředím Aboriginců. Nebo raději ne?
PROBLÉM: Ze zaměstnance vedoucím
7. 7. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Byli jste zvyklí na to, že si se svými kolegy rozumíte, že jste tak říkajíc jedna rodina, že před sebou nic netajíte? Mysleli jste si, že tyto dobré vztahy potrvají, i když budete jejich šéfem? A jste nyní velmi překvapení, že nikoli? Neobávejte se, nejste v tom sami.
Když přijde léto… (fejeton)
30. 6. 2014 PhDr. Jan Drahoňovský
Když přijde léto, vybaví se nám průzračná voda na koupališti rozstřikující se na všechny strany, vůně čerstvě posečené květnaté louky, borová smola ulpívající na rukou, a taky zatloukání kolíků do země, chuť malin a ostružin, a se soumrakem pak drnkání na kytaru v dáli; anebo candát na žhavých uhlících, jehož jsme chytli za svítání na prut po dědovi… Tyto představy se jen obtížně snáší s vysedáváním v kanclu před blikajícím monitorem, psaním úmorných zpráv, obvoláváním zákazníků či nekonečným dohadováním se na zbytečných poradách…
Syndrom vyhoření v práci
23. 6. 2014 Mgr. Petr Hlušička
Jedná se o stav, kdy naše tělo i psychika reaguje na dlouhodobou zátěž na pracovišti, který se projevuje především fyzickým, psychickým i emocionálním vyčerpáním. To vše je spojeno s pochybnostmi o vlastní způsobilosti a smyslu naší práce. Máte pocit, že vás nebo někoho blízkého ovlivňuje? Víte, jaká opatření můžete učinit a jaká je prevence?
PŘÍPADOVÁ STUDIE: Rozpolcená firma
16. 6. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Společnost zavádí nový systém distribuce zdrojů, hodnocení a komunikace mezi týmy. Místo toho, aby došlo ke zvýšení efektivity práce a snížení administrativní zátěže ale nastává chaos, otevřené konflikty, a ztrácí se jeden zákazník za druhým. Co dělat?
Hledáme charisma
9. 6. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Být charismatickým nadřízeným by si přál asi každý. A jsou i lidé, kteří se nebojí do svého charismatu investovat, někdy nemalé finanční částky. Vede cesta k charismatu šatníkem, nebo s využitím koučinku?
Vedení – Jak se lépe rozhodovat
9. 6. 2014 Mgr. Petr Hlušička
Vedoucí pracovníci se od sebe sice v mnohém odlišují, ale jedno mají společné - jsou nuceni analyzovat situaci a rozhodnout se, jakým směrem se budou ubírat další kroky týmu, pracovní skupiny, oddělení či celé společnosti. Co manažery ovlivňuje během rozhodování?
Jak zkrotit čas - část VII (Týdenní seznamy úkolů)
2. 6. 2014 PhDr. Jan Drahoňovský
Minule jsme se shodli, že úkoly a kroky k nim je třeba zaznamenat do nějakého systému. Jen málo jsme si řekli k tomu, jak konkrétně by takový systém mohl vypadat. Dokonalý systém ve skutečnosti neexistuje a nikdo vás jej ani nemůže naučit, protože velmi záleží na podstatě vaší práce. Budete si muset sami najít takový systém, který je šitý přímo na míru vaším podmínkám a vaší osobnosti.
VIDEO: Jak správně zadat úkol?
26. 5. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Zadávat úkoly je povinností každého manažera, ale není to něco, co by šlo zvládnout snadno a bez obtíží. V našem dnešním videu se dozvíte, jak na to. Tedy alespoň v několika jednoduchých tipech
Řešíme donašeče
19. 5. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Pavel je svědomitý, spolehlivý člověk, má ale problém. Neustále totiž nadřízeným donáší na své kolegy. Tu, že se ztratil nástroj, tu, že se něco neudělalo tak, jak mělo, tu zase, že byli o pět minut déle na obědě. Začíná být nesnesitelný.
PROBLÉM: Vychováváme nástupce
12. 5. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Pokud chceme, aby naše firma nezůstala jen naše v tom smyslu, že jakmile jednu odejdeme, přestane bez nás existovat, měli bychom s dostatečným předstihem začít pracovat na člověku, který jí od nás dokáže převzít. Není to jednoduché.
Neverbální řeč našeho těla
12. 5. 2014 Mgr. Petr Hlušička
Na neverbální komunikaci nejčastěji nahlížíme tak, že se jedná o další úroveň, kterou působíme na naše okolí a naopak. Opomíjeným faktem je to, že naše neverbální komunikace ovlivňuje i nás samotné.
Jak zkrotit čas - část VI (Jak zaznamenávat úkoly)
5. 5. 2014 PhDr. Jan Drahoňovský
Minule jsme si ukázali, jak přistupovat k problémům, a zjistili jsme, že z problémů nám zpravidla vyvstávají úkoly, které jsou navíc rozdělené do dílčích kroků. To by samo o sobě nezpůsobovalo potíže, nebýt jedné věci - naší omezené mentální kapacity.
Konflikt se zaměstnancem
28. 4. 2014 Mgr. Petr Hlušička
Tento typ konfliktu může být velmi destruktivní a snadno se může dostat do negativní spirály, kdy může generovat další komplikace. Vždy ale závisí na přístupu zúčastněných stran. Pokud dokážete konstruktivně komunikovat se všemi zaangažovanými osobami, umíte pracovat s procesem řešení konfliktu, tak můžete naopak z těchto situací vytěžit pozitivní dopady.
PŘÍPADOVÁ STUDIE: Budeme pracovat po Americku!
22. 4. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Také byste někdy rádi pracovali „Po Americku“? V Americe je vše větší, lepší, výkonnější, dokonalejší, tak proč nezačít dělat věci přesně tak, jak to dělají Američané s vírou, že pak nám bude mnohem lépe.
Přístup zaměstnanců
14. 4. 2014 Mgr. Petr Hlušička
Klient si po setkání se zaměstnanci neodnáší pouze informace o produktech a službách, ale především celkový dojem, který je utvářen mimo jiné způsobem jakým s ním zaměstnanec komunikoval, jak se choval a působil.
VIDEO: Co dělat, když chtějí zvýšení platu?
14. 4. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Přichází doba, kdy zaměstnanci žádají o změnu podmínek a často také zvýšení platu? Jak správně reagovat? Jak zaměstnanci odpovědět, a na co si dát pozor? To, a další, se dozvíte v našem novém videu.
Jak zkrotit čas – část V (filosofie řešení problémů)
7. 4. 2014 PhDr. Jan Drahoňovský
Existují dva druhy problémů v pracovním procesu: Problémy ve vztazích a problémy jako nevyřešené úkoly. V tomto seriálu se zabýváme druhou variantou, tedy jak se vypořádat se záplavou úkolů, které se k nám během našeho pracovního dne dostanou, a to pokud možno chytře a elegantně.
Aby tým přežil neúspěch (II. Co dál )
31. 3. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
V prvním díle našeho seriálu jsme si popsali „první pomoc“ v případě neúspěchu projektu vůči týmu. Pokud se nám tato pomoc podařila, je tým sice stále frustrován, ale už ne tak moc, a hlavně už není konsternovaný. Právě nyní je čas na to, abychom neúspěchu využili v jeho prospěch. Že to nejde? Ale samozřejmě, že ano.