Články

VIDEO: Jak říkat špatné zprávy

13. 1. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Sdělovat nepříjemné skutečnosti je nutnou prací každého manažera. Jak to dělat tak, aby tato práce byla efektivní, smysluplná, a současně aby se nikoho z těch, kterých se týká, nepoškozovala? To vše se dozvíte v našem krátkém videu

Chroniky pomlouvačný podřízený

6. 1. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Paní Jana je naše pracovnice již patnáct let. Posledních deset je na pozici samostatné referentky , kde zodpovídá za důležitou administrativu. S její prací jsme velice spokojeni, má ale bohužel jednu velmi nepříjemnou vlastnost – neustále šíří pomluvy. A ty nám kazí práci. Nevíme, co máme dělat.

Pracovní předsevzetí

30. 12. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Velké množství lidí využívá období před koncem roku ke krátké retrospektivě a zamyšlení v jakém ohledu mohou změnit svoji aktuální situaci, popřípadě ji vylepšit. Nastavení osobních cílů může proběhnout i pro pracovní oblast.

Firemní vzdělávání s Firemním sociologem

23. 12. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Začátek nového roku je pro řadu firem dobou, kdy rozhodují o vzdělávání pro následující období. Poradci portálu Firemní-sociolog.cz připravují odborné semináře pro management a vedení firem v oblastech sociálních dovedností, vedení lidí a managementu vztahů. Proto je právě nyní vhodná doba říct, proč si objednat seminář právě od nás

Jak zkrotit čas - část I (Co můžeme dělat se svým časem?)

16. 12. 2013   PhDr. Jan Drahoňovský

Dejme tomu, že se spolupodílíte na pěti různých projektech, v nichž máte různou míru odpovědnosti, k tomu musíte zvládat běžnou denní rutinu, dostáváte desítky (možná stovky) e-mailů denně, do toho ještě musíte vyzvednout děti ze školky, nakoupit a vynést koš. Jak to všechno zvládnout a nezbláznit se z toho?

Pozor, je čas vánočních večírků!

16. 12. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Večírková sezóna odstartovala v plné síle. Téměř všechny společnosti pořádají večírky pro své zaměstnance. Společenská událost, zábava, uvolnění, ale také okamžiky, kdy může dojít k nevratným škodám.

Motivace pro 21. století / část 2.

9. 12. 2013   Mgr. Petr Hlušička

V pokračování článku o motivaci si povíme, co nám může přinést systém motivace postavený na jiném principu než finančním.

Meditace nad dárkem pro zaměstnance II.

9. 12. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Vánoce jsou svátky klidu, míru… a řady problémů, které jinak neřešíme, nebo které jsou pro většinu vedoucích jinak spíše okrajovou záležitostí. Jedním z nich je otázka obdarovávání zaměstnanců. Jak dát dárek tak, aby měl smysl, pomáhal, a neuškodil?

Kdy už přijde konečně klid?

2. 12. 2013   PhDr. Jan Drahoňovský

Občas toho máme vážně nad hlavu. Náš šéf, kolegové, klienti, manželka, rodiče, děti, pes, a především my sami si na sebe toho umíme na sebe připravit tolik, že až oči přechází. A tak jediné, po čem toužíme, je klid…

Co s lidmi, když dojdou peníze?

2. 12. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Výpadek hotovosti je pro každou firmu nepříjemná situace, ať už funkčně, nebo manažersky. Co však dělat s tím, když nemáme peníze, a musíme to říct lidem? I z tak nepříjemné situace lze naštěstí vyjít posílen.

Když přijde deprese

25. 11. 2013   PhDr. Jan Drahoňovský

Občas věci přestanou dávat smysl. Události se rozpadnou do nesourodého shluku dat bez důvodu, bez logiky, bez radosti… Ztratíme pevnou půdu pod nohama a všechno se zdá absolutně nejisté. Jisté je pouze jediné, a sice že všechno, do čeho se pustíme, špatně dopadne a budoucnost nic dobrého nepřinese, tudíž jakákoli akce postrádá smysl…

Motivace pro 21. Století / část 1.

25. 11. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Jaké jsou vlivy a dopady běžně používaných způsobů motivace? V čem mají výhodu a o co nás naopak připravují?

Problematické chování

18. 11. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Každý z nás se někdy během porad nebo práce setkal s člověkem, jehož chování narušovalo nebo zdržovalo výkon a práci skupiny. Téměř vždy se někdo takový najde a při práci ve velkém počtu lidí se tato pravděpodobnost zvyšuje. Jak tedy můžeme lépe zvládat problematické chování některých lidí?

Člověk není zdroj

18. 11. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Ať je krize, nebo řádí konjunktura, umění domluvit se se zaměstnanci představuje klíčovou část konkurenceschopnosti každé firmy. Problém je, že řada podnikatelů přistupuje ke svým podřízeným stále spíše jako k lidským zdrojům, než lidem. A odborné poradce vnímá jako nástroj na jejich zpracování.

 

Jak posílit autoritu – II. Díl seriálu

11. 11. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Existuje malé množství těch, kteří jsou pro své okolí přirozenými autoritami. Nemusí nic zlepšovat, optimalizovat, o své autoritě nemusí ani přemýšlet, protože jí jednoduše mají od přírody.  A pak jsou všichni ostatní.

Glosa: manažerské vzdělávání za svoje

11. 11. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Vzdělání za které si platíte je pro vás výhodnější než to z dotací. Máte lepší představu o jeho náplni i obsahu. Více kontrolujeme jeho výsledky. Efektivněji naplňujete čas, zajímáte se o osobnosti lektorů i metodiků. Jste skutečnými klienty, ne pacienty na Evropských kapačkách.

Jak dostat špatné události z hlavy - část II

4. 11. 2013   PhDr. Jan Drahoňovský

O některých životních událostech se nemluví dobře. Člověk na ně není vůbec pyšný, nejraději by je navždy vymazal a vyškrtl ze své hlavy. Jenže věčným paradoxem bytí je jejich neustálá snaha bušit na dveře našeho vědomí, a to často ve chvílích, kdy to poslední, co potřebujeme, je připomínat si své dávné neúspěchy...

Změna zaměstnání

4. 11. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Každý se někdy dostane do situace, kdy zvažuje změnu zaměstnání. Důvody tohoto rozhodnutí by měly být vážné a ověřeny v dlouhodobějším časovém úseku. Nejednejte na základě náhlého rozhodnutí, ale vždy zvažte všechna pro a proti. V případě, že jste se již finálně odhodlali, je důležité tuto změnu připravit.

Jak dostat špatné události z hlavy - část I

29. 10. 2013   PhDr. Jan Drahoňovský

Žádný z nás nejsme superman. Občas se prostě nezadaří a ne a ne a ne. I takové situace patří k životu lidskému, a myslet si, že tomu u vás bude jinak, vede ještě k většímu omylu. Co si počít s neblahými věcmi, které se prostě staly a neustále vám proti vaší vůli vyskakují v hlavě?

Workoholismus

29. 10. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Kdo z nás se osobně nesetkal s člověkem, který tvrdil, že je workoholik? Asi málokdo. Naštěstí velké procento lidí tuto skutečnost uvádí mylně. Jedná se přeci jen o „závislost“, tedy onemocnění, které dotyčný nemá pod kontrolou a má dopady na jeho fyzické a duševní zdraví, a v neposlední řadě i na jeho okolí. Jak můžeme rozeznat skutečné příznaky této závislosti a co pro její „vyléčení“ můžeme udělat?


© 2022 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520