Články

Výzkum: Koronavirová krize pohledem personálního managementu

6. 4. 2020   PhDr. Vojtěch Bednář

Jak vnímají manažeři současnou krizi z pohledu práce s lidmi? Co je největší výzva a největší problém? Jaké negativní a pozitivní důsledky má koronavirus a opatření proti němu na chování zaměstnanců? Věnujte nám čas a zúčastněte se našeho výzkumu.

Psychologická doporučení

30. 3. 2020   Mgr. Petr Hlušička

Aktuální situace je v mnoha ohledech mimořádná a je zcela přirozené, že se v ní my i lidé kolem nás mohou cítit ve stresu a pod tlakem. Protože nejsme schopni danou situaci změnit, tak to nejlepší, co s tím můžeme dělat, je uvědomovat si fakta, nepopírat naše pocity a adekvátním způsobem se odreagovat. Následující doporučení nám v tom mohou pomoci.

První pomoc v pandemické krizi

23. 3. 2020   PhDr. Vojtěch Bednář

Současná pandemie koronaviru má zásadní dopad na firmy bez ohledu na obor. Vítězem se stane ten, kdo krizi překoná věcně, organizovaně a spořádaně. Přinášíme vám přehled toho, co potřebujete vědět pro práci s lidmi v kritické situaci.

Vedení týmu v zátěžové situaci

16. 3. 2020   Mgr. Petr Hlušička

Vedení týmu v zátěžové situaci má specifika v tom, co by měl vedoucí v těchto okamžicích poskytovat svým lidem. Pokud se navíc jedná o situaci, která může mít širší souvislosti a dopady i mimo firmu, tak bychom měli umět pracovat s možnými vlivy na naše podřízené.

Kolik času by měl manažer věnovat svým podřízeným?

9. 3. 2020   PhDr. Vojtěch Bednář

Otázku z titulku tohoto článku si klade téměř každý, kdo ze své profese zodpovídá za podřízené. Kolik času věnovat „lidem“? Nemyslí se tím jejich úkolování a běžná komunikace na práci, ale vedení. Zpětná vazba, práce na rozvoji. Může na to existovat návod?

Rozvoj liniového managementu – cesta k uplatnění strategií

2. 3. 2020   PhDr. Vojtěch Bednář

Jedna z otázek, se kterou se setkáváme opakovaně a ve firmách napříč spektrem oborů činnosti i velikostí, je, proč se přes veškerou snahu nedaří prosazovat přijaté plány a firemní strategie napříč celou organizací. Jednou z odpovědí je, že zanedbáváme nejnižší, tj. liniový management.

Personální audit

24. 2. 2020   Mgr. Petr Hlušička

Nejcennější hodnotou každé společnosti jsou její vlastní lidé, protože pouze oni mohou vykonávat mnohdy náročné operace, poskytovat služby či tvořit. Zároveň je ale důležité, aby i z hlediska nákladů a fungování byl dobře nastavený systém a procesy, včetně vhodně vybraných pracovníků s odpovídající kvalifikací a správně využitými kapacitami. Takto naladit celou organizaci Vám může pomoci právě personální audit a modelování procesů.

Jak prosadit novou strategii

17. 2. 2020   PhDr. Vojtěch Bednář

Čeká vás nová strategie, ale zaměstnanci se staví na odpor? Obáváte se, že nejnovější vize vašeho managementu nenarazí na úrodnou půdu? Chystají se změny, které půjdou proti srsti zaměstnanců? Základem úspěchu je zachovat klid.

3 tipy pro nového projektového manažera

10. 2. 2020   Mgr. Petr Hlušička

Role projektového manažera má na rozdíl od role standardního vedoucího několik specifik, která mohou dotyčnému manažerovi komplikovat práci, pokud na ně nebude brát ohled.

Jak na výběrová řízení - Inzerát

27. 1. 2020   Mgr. Petr Hlušička

Výběrová řízení ve většině společností realizuje specialista nebo člověk se zkušenostmi. Jak ale postupovat v okamžiku, kdy takového člověka nemáme a zároveň s výběry zaměstnanců nemáme zkušenost.

Hodnotící pohovory na začátku roku

13. 1. 2020   Mgr. Petr Hlušička

Začátek roku se dá velmi dobře využít i v práci při práci s podřízenými. Poskytněte si prostor k tomu, abyste společně zhodnotili předcházející období a naplánovali co Vás čeká v tomto roce. A nejenom to.

Personální management 2020: Lidé chybí i přebývají, inovace nutností a krize reálná

6. 1. 2020   PhDr. Vojtěch Bednář

Začíná nový rok a s ním přicházejí nové výzvy. Očekáváme, že pro personální management nebude rok 2020 rozhodně jednoduchým, na druhou stranu, který takovým byl? V dnešním článku se podíváme na největší výzvy, které firmy v oblasti práce s lidmi letos čekají.

Novoroční předsevzetí

30. 12. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Začátek Nového roku je tradičně spojen s novoročními předsevzetími. Zhodnocujeme to, co se za předchozí rok odehrálo a stanovujeme si úkoly do dalšího roku. Často si dáváme ale nesmyslná a příliš náročná předsevzetí, která mohou být naopak spojena s velkým množstvím stresu a jejich úspěšnost je spíše mizivá. Co můžete udělat, aby vaše předsevzetí měla jiný konec?

Maminky v práci

9. 12. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Aktuální spolupráce s maminkami na rodičovské je z pohledu praxe firem spíše minimální. Důvody pro to jsou různé, ale především organizační. Skutečností zůstává, že návrat po dlouhé pauze bývá často komplikovaný a firmy i maminky do toho následně investují velké množství energie. Co je ale dle průzkumů firem faktem, že více než 80 procent maminek by alespoň částečné zapojení do pracovních aktivit přivítalo.

Jak zvládnout rebela

2. 12. 2019   PhDr. Vojtěch Bednář

Ponouká zaměstnance proti vedení. Snaží se prosazovat své potřeby „jménem všech“. Klade si podmínky, vykřikuje požadavky a podněcuje nepokoje. Přitom svou práci vykonává dobře a plní všechny úkoly. Máte i vy ve firmě svého rebela?

Negativista v týmu

25. 11. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Máte v týmu člověka, který má časté komentáře v duchu, tento projekt stejně neklapne, naše práce je zbytečná nebo to je špatný nápad. Uvědomujete si jaké má tento jedinec dopady na Vás a jak ovlivňuje celý tým?

Jak vymáhat dodržování pravidla?

18. 11. 2019   PhDr. Vojtěch Bednář

Představte si, že máte pravidlo chování; něco, co požadujete po svých zaměstnancích. Ti je však nedodržují. Ne že by bylo špatné, je pro ně pouze nepohodlné, a vtip je v tom, že ho nedodržuje „nikdo“. Jak vymoci dodržování pravidla?

Význam vztahů v kolektivu

11. 11. 2019   Mgr. Petr Hlušička

To, jakým způsobem máme nastavené vztahy a komunikaci v rámci týmu, má nejen zásadní vliv na pracovní výkonnost, ale také na samotnou motivaci, spokojenost a chuť být v dané práci.

Vedoucí jako nositel hodnot

29. 10. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Role vedoucího sebou nese i přirozený vliv autority na své podřízené. Vedoucí se ať vědomě či nevědomě stává nositelem hodnot a norem, které zastává a přináší. V okamžicích, kdy se nadřízený pohybuje po pracovišti, kdy komunikuje se svým okolím, tak ovlivňuje své okolí.

Když chybí iniciativa

21. 10. 2019   PhDr. Vojtěch Bednář

Pasivita zaměstnanců, nedostatek iniciativy, nedostatek ochoty. To jsou věci, které dovedou potrápit malý tým, ale i celou velkou firmu. Jak se jim bránit, pokud postihnou více než jen několik zaměstnanců?


© 2020 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520