Problémy

Existují situace při vedení a managementu lidí, které se v různých podobách opakují, a které tudíž tvoří nejběžnější problémové okruhy řízení vztahů ve firmách. Na této stránce najdete popisy některých z těchto problémů a nástin jejich možného řešení. Všechny informace jsou poskytovány bez záruky a výlučně jako možnosti postupu pro inspiraci a pro úvahu. Problémy průběžně aktualizujeme a přidáváme další.

Potřebujeme maximální výkon a zaměstnanci mají požadavky

9. 11. 2020   PhDr. Vojtěch Bednář

Řada firem potřebuje v poslední době od svých zaměstnanců maximální výkon, ale zaměstnanci samotní se musí starat o své děti, blízké, jejich pracovní možnosti jsou z různých příčin omezeny. Jak se zachovat v takové situaci?

Co říkat zaměstnancům, když sami nevíme, co bude dál?

15. 6. 2020   PhDr. Vojtěch Bednář

Situace je nejistá. Nevíme, co bude dál. Nevíme, co říkat našim lidem. Jak i za těchto okolností udržet klid? Jak často, jakými způsoby a jak komunikovat se zaměstnanci?

Restrukturalizace mezd: Video Firemního sociologa

18. 5. 2020   PhDr. Vojtěch Bednář

V souvislosti s nepříliš pozitivními ekonomickými vyhlídkami čekají řadu firem nutné úspory v personálních nákladech. Jejich prvním krokem, ještě před snižováním mezd a propouštěním je restrukturalizace. Jak ji zvládnout?

Vedení podhodnocených zaměstnanců

3. 2. 2020   PhDr. Vojtěch Bednář

Vedoucí, jehož podřízení se cítí být podhodnocení, nemá snadnou úlohu a už vůbec ne život. Co může dělat pro motivaci svých zaměstnanců? Čím je může stimulovat, a naopak čeho by se měl vyvarovat? Práce s podhodnocenými lidmi má svá specifika.

Jak přimět zaměstnance, aby se podělil o své znalosti

16. 12. 2019   PhDr. Vojtěch Bednář

Máte ve firmě nenahraditelného specialistu a potřebovali byste, aby se o své znalosti, zkušenosti, možná i o unikátní know-how podělil, třeba jen proto, aby byl zastupitelný? Pokud ano, pak víte, že donutit ho k tomu může být velký problém.

Šetříme ale zaměstnanci mají požadavky

17. 6. 2019   PhDr. Vojtěch Bednář

Firma je nucena šetřit. Hledáme úspory, omezujeme ne nezbytné činnosti, krátíme výdaje. Bohužel zaměstnanci, zvláště jedna jejich část, si uvykli na to, že „peněz je dost“ a tak se dožadují dalších peněz a benefitů i když by brzy mělo dojít na omezování stávajících. Jak se k tomu postavit?

Zaměstnanec neplní úkoly

6. 5. 2019   PhDr. Vojtěch Bednář

Máme problémového zaměstnance, specialistu. Chová se velice slušně, profesionálně. Když dostane úkol, potvrdí jej, odsouhlasí, velice často ale velice často zůstane jen u slibu. Pro nesplnění úkolu vždy najde nějaký „objektivní“ důvod, nebo spíše výmluvu, ale skutek utekl. Protože se jedná o odborníka a více jich nemáme, zatím se ho nechceme zbavovat. Tento stav však trvá již několik měsíců.

Kde vzít liniový management?

25. 2. 2019   PhDr. Vojtěch Bednář

Pokud firma roste a rozvíjí se, je pravděpodobné, že vzniká hlad po nejnižším, tj. liniovém managementu. Mistrech, vedoucích týmů, případně oddělení. Kde je však vzít? Možností je několik, a je na firmě, kterou zvolí. Podívejme se na ně.

Firma je tlačena do projektu, který nechce

28. 1. 2019   PhDr. Vojtěch Bednář

Co dělat, když vás váš zahraniční majitel nutí do něčeho, co vaši zaměstnanci odmítnou?

Lidé si stěžují na „špatnou komunikaci“

10. 12. 2018   PhDr. Vojtěch Bednář

Provedli jsme výzkum mezi zaměstnanci, ze kterého vyplynulo, že si stěžují na „špatnou komunikaci“. Tušili jsme něco podobného, ale teď nevíme co to znamená, ani co s tím máme dělat. Naše firma má přeci firemní zpravodaj a nástěnky…


© 2020 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520