Články

Tři tipy pro snazší vedení týmu

27. 6. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

Nesete zodpovědnost za tým, a máte pocit, že jej musíte neustále hlídat a kontrolovat, protože jinak neodvede svou práci? Ukážeme vám, co můžete udělat proto, aby se vám tým vedl snáze a lépe.

Vybíráme kandidáty na manažera

20. 6. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

Ve své praxi se často setkáváme s druhem nešťastných manažerů, kteří byli povýšeni, protože jsou odborníci, ale bohužel to neumí s lidmi. I když jím dovedeme pomoci, odbornost není jediná věc, na kterou bychom se při volbě manažera měli dívat.

Konflikty

13. 6. 2016   Mgr. Petr Hlušička

Konflikt je náročná životní situace, která v lidech vyvolává stresovou reakci. Jedná se o proces, kdy se dvě či více stran domnívá, že se ostatní jednání nebo budou jednat protichůdně. Většinou je konflikt vnímán jako negativní, ale při specifických nastaveních mají naopak pozitivní efekty.

Co dělat s lidmi, když nejsou lidi

30. 5. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

S nedostatkem personálu se nyní potýká mnoho českých firem a nábor je žhavé téma personalistů. Co ale dělat se stávajícími zaměstnanci, kteří mají z nedostatku personálu často více práce, než by měli dělat a jsou přetěžováni? Hlavně nepodcenit.

Skupina a její normy

23. 5. 2016   Mgr. Petr Hlušička

Pro každou pracovní skupinu je velmi důležité mít jasně definované a stanovené cíle a normy. A to i ty nepsané, které mohou ovlivňovat chod týmu. Je úkolem vedoucího, aby si byl těchto vlivů vědom.

Sociální vlivy ve skupině II.

2. 5. 2016   Mgr. Petr Hlušička

V pokračování článku se více dostaneme k negativním vlivům, které mohou mít nepříjemné dopady na funkčnost a výkonnost skupiny. Většině těchto situací a následných vlivů se dá poměrně dobře předejít, pokud známe proměnné a podmínky, za kterých k nim dochází.

Co má umět poradce

25. 4. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

Dost možná jste také, jako mnoho dalších, denně bombardováni nabídkami manažerských poradců, konzultantů a koučů, kteří vám chtějí pomoci s firemní kulturou. Co by měl umět poradce, který nám skutečně stojí za spolupráci?

Sociální vlivy ve skupině I.

11. 4. 2016   Mgr. Petr Hlušička

V dnešní době je požadavek po pracovnících odlišný od dřívějších dob, v daleko větší míře je pracovní prostředí nastaveno na práci ve skupině. Malé procento lidí má opravdu samostatnou pozici, která je organizačně vyčleněná. Existence ve skupině je s pracovním procesem pevně spjatá. V pracovním kolektivu se odehrávají typické jevy a probíhají vlivy, které ovlivňují jednotlivce ale i skupinu jako celek.

Uvádíme vzdělávání do praxe

4. 4. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

„Absolvovali jsme velice zajímavé školení o tom, jak máme řídit lidi. Všem se to líbilo, ale že by se to ve skutečnosti začalo používat, to ne. Ani nevím proč, asi jsme moc specifičtí“.  Zažili jste něco podobného? Pak vězte, že specifičtí nejste!

Tři tipy pro efektivnější komunikaci ve firmě

14. 3. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

Chcete, aby vaše organizace pracovala lépe? Existuje celá řada možností, jak podpořit komunikaci v ní. Seznámíme vás s tím, co pro to můžete udělat – s co nejmenším úsilím a co nejefektivněji.

Je správné být předvídatelný?

7. 3. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

Mnoho vedoucích a manažer se obává, že když budou pro své podřízené snadno čitelní, budou brzy obcházeni. Vedoucí pracovník ani manažer ale nejsou vězeňskými dozorci – i když si tak někdy mohou připadat.

Negativní jevy na pracovišti - Mobbing

29. 2. 2016   Mgr. Petr Hlušička

V pracovním prostředí můžeme setkat i s negativními jevy, které mají poměrně velký negativní dopad na fungování nejen mezilidských vztahů mezi zaměstnanci, ale často i mezi zaměstnanci a vedením. Jedním z nich je právě mobbing.

Magická síla talismanu

22. 2. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

Někdy je to nejlepší, co můžete udělat pro svého podřízeného, když mu dáte do rukou kouzlo. Dokonce, i když na ně nevěří on, ani vy sami.

Chyby ve vnímání druhých

8. 2. 2016   Mgr. Petr Hlušička

Každý z nás věnuje pozornost lidem ve svém okolí, umožňuje nám to si vytvořit představu o tom, jací jsou a snadněji tak reagovat ve vzájemné interakci. Jedná se přirozený proces, během kterého se ale velmi často dopouštíme zásadních chyb. V čem je jejich příčina?

Měníme chování benefitem

25. 1. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

Dělají vaši lidé něco jiného, než by měli? Možná, že se je snažíte trestat, ale to nepomáhá. Změny chování někdy dosáhneme daleko lépe dobře zvoleným benefitem.

Jak meditace pomáhá ve firemní praxi

18. 1. 2016   Mgr. Petr Hlušička

V pracovním prostředí pomalu stoupá počet lidí, kteří ve své praxi využívají meditační techniky. Přirozeně tak začínají nahrazovat metody, které nabízejí pouze určitou rekreaci či uvolnění, jako jsou například masáže nebo sportovní aktivity. Důvodů je pro to několik.

Tři tipy pro lepší vedení – v novém roce

4. 1. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

Nový rok je skvělá příležitost udělat změnu. Pokud ale nechcete, aby změna skončila stejně, jako většina předsevzetí, tj. zapomenuta, je lepší, když se nejedná o revoluci, ale spíše o několik menších úprav svého chování. Rádi vám dnes nabídneme tři tipy, jam změnit své vedení v novém roce tak, aby bylo efektivnější.

Novoroční předsevzetí nebo plán?

28. 12. 2015   Mgr. Petr Hlušička

Konec roku je tradičně spojen s novoročními předsevzetími. Toto období pro tyto kroky nebývá nejvhodnější, přestože se jedná o určitý symbolický konec a začátek něčeho nového, tak je zároveň spojeno s velkým množstvím stresu a nereálných očekávání. Většina předsevzetí, tak během krátké doby vezme za své a úspěšnost těchto rozhodnutí bývá spíše mizivá. Co můžete udělat, aby vaše předsevzetí měla jiný konec?

Přání od poradců Firemního sociologa

21. 12. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Vážení manažeři, jednatelé, majitelé, vedoucí, ředitelé, členové představenstev. A další naši čtenáři. Přejeme vám touto cestou šťastné a veselé vánoce. A hodné lidi…

kolik stojí poradenství?

14. 12. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Poradenská podpora v oblasti vedení, managementu vztahů a komunikace ve firmě je komerční služba, jako každá jiná. Je v zájmu klientů, ale i poskytovatelů udržet jí v rozumných mezích, ale současně nerezignovat z požadované kvality. Kolik stojí poradenské služby?


© 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520