Články

Tipy pro efektivní poradu

5. 3. 2018   Mgr. Petr Hlušička

Co může vedoucí udělat proto, aby porada byla vnímána jako konstruktivně strávený čas a místo, kde můžeme nalézt podporu a řešení? Následující doporučení mohou zlepšit nejen jejich vnímání, ale i přístup lidí k nim.

 

Jak motivovat starší zaměstnance?

26. 2. 2018   PhDr. Vojtěch Bednář

Na jednu stranu se obávají, že mohou být nahrazeni, a tak mají problém podělit se o zkušenosti a někdy dokonce spolupracovat. Na druhou stranu je jim „všech jedno“, a tak mohou hrozit odchody a ignorovat nadřízené pracovníky. Práce se staršími zaměstnanci není nic jednoduchého.

Jak zaujmout vhodné uchazeče

19. 2. 2018   Mgr. Petr Hlušička

S aktuální situaci na trhu práce začíná být nejen problém najít uchazeče, ale následně je také zaujmout natolik, aby se rozhodli pro naši společnost. Zmiňují se především různé benefity, ty mohou pomoci převážit pomyslné misky vah při rozhodování, ale zase nám nepomohou snížit fluktuaci nově nastupujících zaměstnanců.

Time management

22. 1. 2018   Mgr. Petr Hlušička

Ten kdo má na své pozici volnou ruku na organizaci svého času a práce, se může dostat do situace, kdy se dostává do časového stresu. Naučit se plánovat svůj čas je tématem každého, kdo se do podobné situace dostal. Kdo se nenaučí mít kontrolu sám nad sebou a svým časem, tak musí přijmout skutečnost, že bude řízen někým jiným.

 

Jak posílit autoritu: reagujeme na lidi

14. 1. 2018   PhDr. Vojtěch Bednář

Každý vedoucí pracovník, pokud není nadaný charismatem, musí pracovat na posilování své autoritu. Rány pěstí do stolu, vyhrožování tresty a silácká gesta ale nefungují. Jak posílit autoritu klidně a přitom spolehlivě?

Úkoly v novém roce

8. 1. 2018   Mgr. Petr Hlušička

Na začátku Nového roku si lidé dávají předsevzetí a mají tendenci dávat si rozhodnutí, kterými výrazně změní či posunou aktuální stav. Co je dobré si uvědomit a jak můžete postupovat?

 

Firemní večírek vs setkání

11. 12. 2017   Mgr. Petr Hlušička

Pomalu končí doba firemních večírků. Ty mají poměrně různorodou formu od velkých slavnostních až po komorní setkání v prostorách společnosti. Co ale jako vedoucí můžete realizovat je i obyčejný společný oběd, který Vám může podpořit a pozitivně ovlivnit celý tým.

Nastartování motivace

4. 12. 2017   PhDr. Vojtěch Bednář

Naši lidé jsou demotivování. Nechce se jím pracovat. Mají problém začít dělat na novém úkolu. Říkají, že všechno je marné, a že to stejně nevyjde. Nevíme, co s nimi, odměny je nelákají a hrozby trestem také ne. Jsme zoufalí.

Výběr zaměstnance – behaviorální pohovor

27. 11. 2017   Mgr. Petr Hlušička

Při výběru vhodných zaměstnanců hodnotíme a zvažujeme, jaké mají odborné dovednosti, vzdělání a zkušenosti pro danou pozici. Zároveň se snažíme odhadnout, jak je daná práce bude bavit, jak zapadnout do stávajícího firmy i stávajícího týmu. Co nám může pomoci při zjišťování informací je technika nazývaná behaviorální pohovor.

 

Potenciál hodnotícího pohovoru

13. 11. 2017   Mgr. Petr Hlušička

Pomalu se blíží doba, kdy většina vedoucích pracovníků realizuje hodnotící pohovory u svých podřízených. Používá je primárně v souvislosti se systémem odměňování, přičemž jejich potenciál je násobně vyšší.

Jak omezit fluktuaci nefinančními prostředky

13. 11. 2017   PhDr. Vojtěch Bednář

Je zde nová kniha Firemního sociologa o tom, co je příčinou fluktuace zaměstanců a jak se s ní můžeme poprat.

Jak podpořit inovace zaměstnanců

6. 11. 2017   PhDr. Vojtěch Bednář

Chcete, aby zaměstnanci inovovali, ale jím se do vymýšlení zlepšení nechce ani trochu? Co můžeme udělat proto, abychom podpořili ochotu našich zaměstnanců podílet se na inovacích? Nabízíme několik vyzkoušených tipů.

Fluktuace

30. 10. 2017   Mgr. Petr Hlušička

V dnešní době častý problém, který má obvykle jednu společnou proměnou. Nábor méně kvalifikovaných kandidátů, způsobený nedostatkem kvalifikovaných lidí na trhu práce. Jaké to má vlastně následky a jaká můžeme udělat opatření.

 

Jak vést mileniály?

23. 10. 2017   PhDr. Vojtěch Bednář

Pokud pracujete s lidmi, pravděpodobně jste se již setkali s otázkou, jak oslovovat dnešní „mladé“. Tzv. Generaci Y nebo mileniály, lidi podivných zvyklostí, nepochopitelných zájmů, pro mnohé nepříjemné arogantní jedince. Poradíme vám, jak na to.

Neshody s kolegy

16. 10. 2017   Mgr. Petr Hlušička

Nesouhlas mezi kolegy může nastat téměř kdykoliv. Každý z nás má odlišné zkušenosti, názory a pohledy na věci kolem nás. Neshoda může ve správném prostředí obohatit všechny zúčastněné a v jiném narůst do konfliktu. Jak nastavit prostředí, které bude v tomto směru umět pracovat kreativně a konstruktivně?

 

Proč firmě odcházejí lidé

9. 10. 2017   PhDr. Vojtěch Bednář

Odchody zaměstnanců „za lepším“ dnes trápí mnoho firem. Důvod proč se jím nedaří zabránit je velice často ten, že nerozumíme proč vlastně lidé odcházejí, a neumíme si připustit, že to není vždy jen za lepším.

Stanovení cílů

2. 10. 2017   Mgr. Petr Hlušička

Každý z nás si stanovuje určité cíle, ať se jedná o krátkodobé či dlouhodobé, tak s nimi pracujeme na denní bázi. Pomáhají nám směřovat naše úsilí a naplňovat naše vize. Při jejich stanovování bychom měli brát v potaz pravidla, která nám zvýší úspěšnost při jejich dosahování.

Tři tipy pro vnitřní motivaci týmu

25. 9. 2017   PhDr. Vojtěch Bednář

Potřebujeme motivovat tým? Přesvědčit kolegy, že jejich práce má smysl? Že musí napnout všechny síly, aby posunuli spolčený projekt dopředu a na snahy manažera už lidé nereagují? Podívejme se, jak tomu pomoci.

Konflikt s podřízeným

18. 9. 2017   Mgr. Petr Hlušička

Konflikt se v různé intenzitě vyskytuje v každém prostředí. Výsledek konfliktu na pracovišti může mít buď náboj, který tým podpoří nebo pro něj může být naopak destruktivní. Záleží pouze na vedoucím, zda dokáže danou situaci ustát a zaměřit správným směrem. Zde Vám nabízíme několik kroků, které mohou být vhodným postupem.

Jak na silný a stabilní tým

4. 9. 2017   Mgr. Petr Hlušička

Vytvoření silného a dlouhodobě stabilního týmu vyžaduje velké úsilí. V prvé řadě je zásadní postava jejího vedoucího, který je páteří celého týmu. Musí umět uznat svoji chybu, dělat nepříjemná rozhodnutí, vhodně delegovat a dávat zpětnou vazbu členům svého týmu.


© 2019 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520