Články

Coworkingová centra

1. 6. 2015   Mgr. Petr Hlušička

Coworkingová centra můžeme nalézt po celé České Republice. Jedná se o sdílené pracovní prostory, které využívají nezávislí profesionálové a lidé na volné noze ke své činnosti. Jejím uživatelům poskytují mimo technického zázemí i vhodné a motivující podmínky, které podporují jejich motivaci a výkonnost.

Management působivosti # 4 (Past nízkého statusu)

25. 5. 2015   PhDr. Jan Drahoňovský

Jestliže v minulém dílu jsem názorně ukázal, za jakých okolností se vyplatí demonstrovat nižší status než váš protějšek, je zřejmé, že většina našich setkání všeho druhu bude spadat do situace, kdy je třeba demonstrovat status vyšší nebo rovný, než má druhý a za každou cenu se vyhnout pasti nízkého statusu.

Když kolega zapáchá

18. 5. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Můžete si říct, že problém hygienického charakteru do časopisu o podnikání nepatří. Pravdou ale je, že takto osobní věc může vážně narušit fungování celého týmu, jeho schopnost spolupráce a v konečném důsledku neodvratně porušit vztahy na pracovišti. A to, i když se jedná o věc, která nevypadá jako problém vysoké manažerské praxe, a která vám doslova a do písmene nemusí vonět.

Proč vychovávat nástupce

11. 5. 2015   Mgr. Petr Hlušička

Jako vedoucí pracovník se občas dostanete do situace, kdy je váš podřízený natolik schopný a šikovný, že se můžete cítit ohroženi. Tato situace pro vás může být naopak dobrou příležitostí a to hned z několika důvodů.

Tři tipy jak posílit tým

4. 5. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Máte pocit, že váš tým nepracuje tak, jak by měl? Že lidé, kteří ho tvoří, nedrží dostatečně pohromadě? Že i když spolupracují nad společným cílem, chybí něco, jako týmový duch? Zde jsou tří tipy, jak je můžeme podpořit.

Vyjednávání – Psychologické aspekty

27. 4. 2015   Mgr. Petr Hlušička

Jakým způsobem se můžeme připravit na tento poměrně náročný proces a jak zvládat situace, které v jeho průběhu mohou nastat?

Management působivosti # 3 (Podřídivá taktika)

20. 4. 2015   PhDr. Jan Drahoňovský

V minulém dílu jsem se dotkl tématu přístupu ke druhému člověku při jednání, které lze v zásadě provozovat ve třech módech: spolupráce (oba máme stejný status), přesilová hra (já demonstruji vyšší status než druhý) a podřídivost (já demonstruji nižší status než druhý). Pojďme si rovnou říci, kdy je výhodné zvolit taktiku posledně zmíněnou.

Proč dream team nefunguje

13. 4. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Projekt, do kterého se pouštíme, rozhodne o naší budoucnosti. Proto na něm můžou pracovat jen ti nejlepší. Prostě takový dream team – zavtipkoval si majitel firmy na výrobu kovových nosníků. O několik měsíců si lámal hlavu nad tím, jak je možné, že jeho dream team není schopen věc dotáhnout do konce, ba dokonce s ní ani posunout vpřed.

Pět tipů na prosazení změn u zaměstnanců

7. 4. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Potřebujete u svých zaměstnanců prosadit změnu? Potřebujete, aby se přizpůsobili novým podmínkám, které pro ně nemusí být příjemné? Očekáváte houževnatý odpor? Seznámíme vás s pěti tipy, které jej pomohou překonat.

Jak podpořit kreativitu

30. 3. 2015   Mgr. Petr Hlušička

Tvořivost nám umožňuje dosahovat nových, originálních výsledků, popřípadě nám pomáhá řešit problematické situace. Existuje mnoho způsobů, kterými nám pomáhá v našich životech či profesích. Každý člověk je schopen být kreativní, ale ne vždy v sobě nalezne odvahu či inspiraci k ní. Pojďme si říct, jak můžeme tuto vnitřní sílu podpořit.

5 tipů pro lepší vztahy v týmu či na pracovišti

23. 3. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Chcete zlepšit vztahy v týmu? Žádné rychlé a spolehlivé řešení jak to udělat neexistuje. Pokud se ale budete snažit dodržet několik jednoduchých zásad, podstatně k nim přispějete. Nejsou obtížné, a až na výjimky nebolí.

Mezikulturní komunikace ve firemní praxi

16. 3. 2015   Mgr. Petr Hlušička

Ve firemní praxi se již běžně setkáváme s odlišnými kulturami a přicházíme do styku nejen s příslušníky sousedních zemí. Naopak se stále častěji můžeme setkávat s lidmi z mimoevropských kultur. To sebou nese samozřejmě řadu úskalí, které musíme brát v potaz a být na ně připraveni.

Management působivosti # 2 (Taktická příprava)

9. 3. 2015   PhDr. Jan Drahoňovský

Většina lidí postupuje ve svém sociálním životě zcela nahodile, tzn. nemají ani ponětí, co v tom konkrétním setkání chtějí docílit. A pak se diví, že vše dopadá jinak. S lidmi samotnými není špatně vůbec nic. Chybí jim jen taktický záměr...

Jak ustát změnu k horšímu

2. 3. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Naši manažeři měli na poměry výborné podmínky. Bylo toho více, ale nejdůležitější bylo nadstandardní ohodnocení a výkonnostní bonusy. Nyní o ně přišli, a zdá se, že o řadu z nich přijdeme my. Co můžeme dělat?

Závislost na práci

23. 2. 2015   Mgr. Petr Hlušička

Přestože se může zdát, že termín závislost na práci (workoholismus) může být pouze negativním označením pro člověka, který je výkonově orientovaný a je motivovaný dosahovat vysokých pracovních výsledků, tak se jedná o velmi vážný zdravotní stav.

PŘÍPADOVÁ STUDIE: Konflikt vedení a zaměstnanců

16. 2. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Co dělat, když mají zaměstnanci o koncepci firmy jinou představu než vedení? A jak reagovat na hrozící vzpouru? O tom píšeme dnes v naší případové studii.

Management působivosti # 1 (Zen každodennosti)

9. 2. 2015   PhDr. Jan Drahoňovský

Chcete si osvojit dovednosti, které by vám prudce zvýšily vaše schopnosti prodat váš produkt? Prodat sám sebe při přijímacích pohovorech? Zvýšit počet lidí, kteří se s vámi budou chtít kamarádit a lépe prosadit u druhých lidí své záměry? Kdo by nechtěl, že?! A přitom stačí správně používat řeč svého těla, kterou máme ve své základní výbavě…

HR a sociální sítě

2. 2. 2015   Mgr. Petr Hlušička

Sociální sítě se ukazují jako silný obchodní a personální nástroj. Jejich využití po nás požaduje nejprve výběr vhodných sítí a následně odpovídající formy a způsobu použití, tak aby to přinášelo hodnotu pro organizaci. To vyžaduje důkladné pochopení klíčových výhod a úskalí sociálních médií a efektivního řízení jejich využití v rámci organizace.

Jak na zastydlý konflikt

26. 1. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Před několika měsíci u nás došlo k tomu, že se lidé ve dvou odděleních začali hádat. Nejprve šlo o technický spor nad tím, jak má být řešen jistý aspekt projektu, který jsme dokončovali pro důležitého zákazníka. Každé z oddělení si jej představovalo trochu jinak, a nebyl nikdo, kdo by je, jak se říká, rozsoudil.(celý článek najdete po klepnutí zde)

Rozvojový plán

19. 1. 2015   Mgr. Petr Hlušička

Začátek roku je tradičně spojován s osobními cíli a předsevzetími v soukromém životě. Jak ale toto období využít po profesní stránce?


© 2019 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520