Články

Připravujeme interní mentory

19. 10. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Máte zaměstnance, kteří jsou tak zkušení a dobří, že mají co říct ostatním? Pomoci jím s výkonem a poradit i mimo vlastní pracoviště? Můžete z nich udělat interní mentory, lidi, kteří ve firmě roznášejí moudrost

3 tipy jak zvládnout workoholika

12. 10. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Máme podřízeného workoholika. Je v práci od rána do večera, mnoho úkolů si nosí domů. Na jedné straně je to fajn, protože všechny úkoly jsou splněny a všichni jsme spokojeni. Na druhou stranu se ale obáváme, že kolega vyhoří a časem nebude schopen pracovat vůbec. Nevíme, co s tím…

Management působivosti # 8 (Odzbrojující pohled)

5. 10. 2015   PhDr. Jan Drahoňovský

Jestliže jsem jako jeden z nešvarů řeči těla zmínil nedostatečný zrakový kontakt, zajisté by vás zajímalo, jak to udělat, abyste měli podobně odzbrojující pohled jako Pierce Brosnan nebo Henry Fonda, nebo se jim v tom aspoň přiblížit.

Osobní rozvoj a sebemotivace

29. 9. 2015   Mgr. Petr Hlušička

Osobní rozvoj je vždy nastartován vlastní motivací a o té bude dnes řeč především. Nezáleží ani tak na množství zdrojů, příležitostí a potenciálu, který máme, ale na tom jak silnou máme motivaci a vůli.

PROBLÉM: Ze šéfa zaměstnancem

21. 9. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Co hrozí, když degradujete manažera na běžného zaměstnance? A co se proti tomu dá dělat?

Poradenství pro zaměstnance

14. 9. 2015   Mgr. Petr Hlušička

Na zaměstnance v rámci pracovní doby působí velké množství zátěžových vlivů z oblasti mezilidských vztahů, které mají vliv na jejich pracovní výkon, zároveň ale také již do zaměstnání často přichází s psychickou zátěží, které jim ztěžuje podávat optimální výkon. Nesnáze a komplikace v osobním životě přirozeně ovlivňují i výkony na pracovišti. S tímto může pomáhat „Asistenční program pro zaměstnance“, který jim má poskytovat prostor a podporu tyto nesnáze překonat.

Management působivosti # 7 (Jak se p(r)osadit)

7. 9. 2015   PhDr. Jan Drahoňovský

Během jednání nám jde většinou o to, aby nás druhý vnímal pozitivně, čili abychom demonstrovali stejně vysoký nebo mírně vyšší status než protistrana. Jestliže se vám úspěšně daří unikat pastím nežádoucího chování, mělo by zvládnutí následujícího býti pro vás hračkou. Začneme tím, jak se správně při jednání posadit.

Co čekat od poradce

31. 8. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Zvažujete spolupráci s odborným poradcem, abyste zlepšili způsob, kterým vedete lidi, motivujete a vytváříte firemní kulturu? Dnes si řekneme, co od poradce očekávat, a jak vám může pomoci.

Jak vycházet se šéfem? Pomozte nám!

24. 8. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Před týdnem jsme vás zde upozornili na naši novou knihu – Konflikty ve firmách: příčiny, následky, řešení. Dnes bychom vás rádi požádali o pomoc s knihou následující.

Management působivosti # 6 (Odstrašující řeč těla)

17. 8. 2015   PhDr. Jan Drahoňovský

Jak dlouho trvá vytvoření prvního dojmu? Zdá se, že pouhých několik sekund a stačí na to, aby si dotyčný udělal představu o vašem sociálním statusu…

KNIHA o konfliktech ve firmách

10. 8. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Trápí vás konflikty ve firmě? Problémy mezi zaměstnanci? Mezi nadřízenými a podřízenými?  Či dokonce uvnitř managementu? Právě pro vás je naše kniha. Konflikty ve firmách - příčiny - následky - řešení.

PROBLÉM: Frank, expert z Ameriky

3. 8. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Frank je Američan. Pravda, mezi jeho předky bychom našli i českou větev, ale on sám se v USA narodil, vyrostl a o existenci České republiky víceméně netušil, dokud sem nebyl převelen svým zaměstnavatelem. Od té doby svým kolegům i podřízeným zatápí… Více v dnešním článku v rubrice Problémy

Dovolená od sebe samého (fejeton)

27. 7. 2015   PhDr. Jan Drahoňovský

Dovolená označuje zvláštní časový úsek, který nám umožňuje doslova si volit, co si jindy nedovolíme, zpravidla spojený s delší či kratší cestou někam úplně jinam, abychom si odpočinuli od práce a dalších otravných záležitostí. Jenže to, od čeho si vlastně potřebujeme odpočinout nejvíc, si většinou bereme s sebou i tak…

Thinking out of the box

20. 7. 2015   Mgr. Petr Hlušička

Aniž si to uvědomujeme, tak většinu času uvažujeme a řešíme v rámci ustáleného konceptu myšlenek, vzorců a postupů, které jsme v rámci prostředí převzali nebo které jsme si vytvořili (think inside of the box). To nám pomáhá zvládnout většinu situací, přesto ale občas potřebujeme vystoupit z ustáleného pořádku a kouknout se na problém novýma očima (think outside of the box).

Krabice na lidi nefungují

13. 7. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Zavedli jste ve firmě malbance management? Je to efektivní metoda dosažení trvalé kychlokřísnosti! Máte systém vedení podle Jacuzzi? Zajistí nejlepší motivaci! Originální metodu organizace včelího úlu? Možná jste také spokojení, ale daleko spíše jste zjistili, že se také v nejlepším případě nic nestalo. Balíčková řešení „firemní kultury“ a „personálního managementu“ jsou v naprosté většině případů na nic. Víme proč.

Zvládnutí osobní krize

7. 7. 2015   Mgr. Petr Hlušička

V různých životních fázích se můžeme dostat do situace, která se dá nazývat krizová. Ohrožuje naši integritu a stabilitu, spouští stresové reakce a může způsobovat mnohé negativní dopady. Způsob, jakým tyto situace zvládáme, nám, buď umožní je překonat, nebo nás zdolat.

PŘÍPADOVÁ STUDIE: hrozný přechod na openspace

29. 6. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

I skvěle fungující firma může havarovat, když se dostane do zcela nové situace nepřipravena. Přesně to se stalo úspěšné obchodní společnosti, které nechybělo nic, jen se majitelé rozhodli jí přestěhovat do nových prostor. Jak to dopadlo, a co s tím dělat se dozvíte dnešní případové studii.

Management působivosti # 5 (Projevy sociální retardace)

22. 6. 2015   PhDr. Jan Drahoňovský

Minule jsem naznačil, že některý typ chování povede zcela jistě k tomu, že vám bude přisouzena velmi nízká hodnota, a tím pádem se vám zavřou dveře k ovlivnění druhého. Jistě by vás zajímalo, kterého chování se vyplatí vyvarovat za každou cenu.

Co si počít s negativistou?

15. 6. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

S podobnou otázkou se setkáváme poslední dobou překvapivě často.  Není příjemná. Komu by se chtělo pracovat s člověkem, který vše kritizuje, komentuje, kterému není nic dobré? Asi nikomu. Pokud ale s takovým člověkem již spolupracuji, případně se stýkat jednoduše musíme, měli bychom mít k dispozici strategii, která nám pomůže.

Co dělat, když si lezete na nervy

8. 6. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Máte se v práci plné zuby? Čekáte, co váš kolega řekne, a ať se stane cokoli, jste na něj nabroušení ještě dříve, než otevře ústa? Nemáte to v práci rádi, protože je tam on (ona)? Pak jste si možná vypěstovali sociální alergii, ale nebojte, dá se toho zbavit.


© 2019 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520