Problémy

Existují situace při vedení a managementu lidí, které se v různých podobách opakují, a které tudíž tvoří nejběžnější problémové okruhy řízení vztahů ve firmách. Na této stránce najdete popisy některých z těchto problémů a nástin jejich možného řešení. Všechny informace jsou poskytovány bez záruky a výlučně jako možnosti postupu pro inspiraci a pro úvahu. Problémy průběžně aktualizujeme a přidáváme další.

Řešíme donašeče

6. 2. 2017   PhDr. Vojtěch Bednář

Situace kdy máme zaměstnance, který věnuje mnoho času a úsilí tomu, aby sledoval nedostatky druhých a pak na ně „donášel“ nadřízenému může rozvrátit celý tým. Jak se s tímto člověkem vypořádat?

Hromadný nešvar zaměstnanců

7. 11. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

Tisíckrát jsme zaměstnancům vysvětlili, že i když je kontrola pracovní doby v naší firmě relativně volná, je nezbytné, aby všichni byli přítomni nejpozději v devět hodin. Bohužel nešvar pozdních příchodů a brzkých odchodů není problém jednotlivců, ale hromadná věc. Jsme bezradní.

Konflikt neslučitelných osobností

17. 10. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

Pánové Jindřich a Marek jsou zaměstnanci středně velké firmy, která se věnuje elektrotechnice. Oba jsou specialisté, oba jsou velice schopní profesionálové, ale také jsou oba velmi vyhraněné osobnosti, které nedovedou spolupracovat. Firma oba potřebuje.

Vedení dle aktuálních trendů

25. 7. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

Management, tak jako každý jiný obor lidského fungování, podléhá aktuálním výkyvům a módám. Na rozdíl od oblékání, jídla, nebo životního stylu, bychom si ale měli uvědomit důležitou věc. Pracujeme zde s lidmi.

Příliš inovativní zaměstnanec

16. 5. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

Řada firem bojuje s pasivitou svých lidí. S jejich neochotou pracovat, samostatně řešit problémy, angažovat se. Co když nás ale trápí opačný problém, tj. člověk, který to myslí dobře, ale je aktivní až příliš?

První pomoc při krizi v týmu

15. 2. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

Pracujete a složitém projektu? Nestíháte jej dotlačit do finiše? Lidé nespolupracují, jak by měli? Nefunguje komunikace? Zdá se, že váš projekt skončí katastrofou? Nezoufejte, ať už tento stav přivodilo cokoli, poradíme vám, jak z něj ven.

Jak odvolat manažera

11. 1. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

Stojíme před nepříjemným problémem. Je potřeba odvolat manažera, který neplní své úkoly tak, jak by měl. Problém není samotné odvolání, ale jak ho vysvětlit podřízeným tohoto manažera. Pro ně je totiž naopak hrdina.

Ze šéfa zaměstnancem

21. 9. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Když jste po pěti letech práce vedoucího degradován tam, odkud jste původně vzešli, je to šok. Pro vás, pro vaše kolegy. Způsobí to mnoho nepříjemností. A dost zla.

Frank - expert z Ameriky

3. 8. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Frank je Američan. Pravda, mezi jeho předky bychom našli i českou větev, ale on sám se v USA narodil, vyrostl a o existenci České republiky víceméně netušil, dokud sem nebyl převelen svým zaměstnavatelem. Od té doby svým kolegům i podřízeným zatápí…

Jak na negativistu

15. 6. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

„Jsem nucen dlouhodobě spolupracovat s člověkem, který vše kritizuje, nic mu není dobré, ke všemu má výhrady a vše kazí. Kdysi býval docela normální, ale poslední dobou se chová už jen takto. Je to nesmírně nepříjemné. Co mám dělat?“


© 2019 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520