17. 7. 2017   Mgr. Petr Hlušička

Jakým způsobem můžete vylepšit svůj projev v rámci proslovu nebo prezentace? Zde Vám nabízíme tři jednoduché kroky, které Vám s tím mohou pomoct.

Postup, který jsme si pro Vás připravili je rozdělený do tří kroků, které jsou snadno aplikovatelné.

Upravte si podmínky - choreografie

Před začátkem si vezměte čas a upravte si prostor a podmínky tak, aby Vám vyhovovali. Upravte si rozmístění prostoru včetně flipchartu a pomůcek.

Další důležitou roli hraje vzdálenost mezi Vámi a publikem. Pokud možno, tak tuto vzdálenost zvolte tak, abyste byli v dobrém kontaktu s posluchači a mezi Vámi bylo co nejmenší množství překážek.

V okamžiku, kdy chcete vypíchnout důležitý bod, tak neváhejte blíže přistoupit ke klíčovým lidem. Získáte tak větší pozornost a projev bude mít větší dynamiku. Zároveň při odstoupení signalizujete pauzu nebo změnu tématu.

Naslouchejte publiku

Důležité je samozřejmě věnovat pozornost publiku v rámci celého projevu, ale je nutno mu poskytnout i osobní prostor. Pokud je to možné, tak dělejte pauzy, v rámci kterých dáte prostor svým posluchačům k dotazům či jejich osobním zkušenostem s tématem.

V tomto bodě je důležité vyčkat na reakci posluchačů, musíte poskytnout dostatečný prostor pro překonání případné bariéry ostychu. To pomůže jak pozornosti posluchačů, tak jejich angažovanosti k problematice.

Osobní příprava

Nalaďte se emočně na správnou vlnu. Mnozí manažeři se domnívají, že být vedoucím není o emocích. Ale naopak součástí Vašeho projevu by měl být určitý emoční náboj, kterým svému projevu dodáváte určitý směr.

Zkuste se pár minut před projevem soustředit např. na někoho kdo Vás inspiruje. Někým takovým může být Steve Jobs, Elon Musk, Warren Buffett nebo jiná inspirativní osoba. Součástí každého projevu je určitý emoční náboj, který předáváte dál. Když si uvědomíte, jaký náboj chcete svým posluchačům předat, tak je pro Vás snažší se na to připravit.

Natrénujte si tyto tři krátké kroky a uvidíte, jak pozitivně to může ovlivnit Vaše veřejný projev.

PhDr. Vojtěch Bednář

PhDr. Vojtěch Bednář

Specializuji se na otázky vedení, motivování, řízení lidí ve firmách, vytváření a udržování firemní kultury. Učím manažery na všech úrovních pracovat s lidmi tak aby firmu vnímali jako součást svého života, aby jejich práce byla efektivní, smysluplná a naplňovala potřeby firmy i jich samotných.

více o autorovi
články autora

Mgr. Petr Hlušička

Mgr. Petr Hlušička

Odborný psycholog zabývající se především aplikovanou psychologií v oblasti lidských zdrojů.

více o autorovi
články autora

PhDr. Jan Drahoňovský

PhDr. Jan Drahoňovský

Psychologické poradenství v rámci firmy i osobního života, školení, semináře

Témata: Komunikační pasti a bariéry, přesilové hry a manipulace, stresové zatížení, propojení práce a osobního života, existenciální dilemata apod.

více o autorovi
články autora


© 2020 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520