29. 3. 2016  

Stal jsem se ředitelem celku, který čítá asi osmdesát lidí. Co bych měl udělat jako první?

odpovídá: PhDr. Vojtěch Bednář

Dobrý den,

Vaše otázka je dost obtížná, protože záleží na tom, v jakém je ten „celek“ stavu, jak pracuje, jaká je atmosféra a vztahy mezi lidmi. Pokud Vám přesto mohu poradit, první věc, kterou bych udělal je ta, že bych si promluvil s těmi, kterým ostatní lidé skutečně důvěřují, a které respektují. S formálními, ale také s neformálními lídry. Hledejte „stařešiny“, „vůdce“, nejzkušenější a nejvíce vážené zaměstnance (jde-li o firmu).

Pokud to má smysl, řekněte jím, že máte jasnou a pevnou koncepci vedení i směru, kterým by se Váš celek měl ubírat. Ukažte jím dobrou vůli  a řekněte, že jím chcete naslouchat, a že Vás jejich názor zajímá.

Pokud byste se svou úlohou potřeboval pomoci, ozvěte se nám, velmi rádi pomůžeme.

PhDr. Vojtěch Bednář

PhDr. Vojtěch Bednář

Specializuji se na otázky vedení, motivování, řízení lidí ve firmách, vytváření a udržování firemní kultury. Učím manažery na všech úrovních pracovat s lidmi tak aby firmu vnímali jako součást svého života, aby jejich práce byla efektivní, smysluplná a naplňovala potřeby firmy i jich samotných.

více o autorovi
články autora

Mgr. Petr Hlušička

Mgr. Petr Hlušička

Odborný psycholog zabývající se především aplikovanou psychologií v oblasti lidských zdrojů.

více o autorovi
články autora

PhDr. Jan Drahoňovský

PhDr. Jan Drahoňovský

Psychologické poradenství v rámci firmy i osobního života, školení, semináře

Témata: Komunikační pasti a bariéry, přesilové hry a manipulace, stresové zatížení, propojení práce a osobního života, existenciální dilemata apod.

více o autorovi
články autora


© 2019 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520