21. 10. 2014  

Stal jsem se šéfem asi pěti kolegů tak, že mně nad ně povýšili. Mám obavy, že to nezvládnu. Co mám dělat?

odpovídá: PhDr. Vojtěch Bednář

Dobrý den,

pokud jste byl povýšen na funkci se zodpovědností za ostatní, není to nic jednoduchého, a ne každý se s tím vyrovná okamžitě. Nicméně zodpovědnost máte, a je potřeba s ní naložit. Nemůžeme Vám dát univerzální návod, jak na to (pokud toto potřebujete probrat osobně, obraťte se na nás), ale vyplácí se udělat v prvé řadě dvě věci. První z nich je jasně a srozumitelně stanovit cíle a priority práce, a u vás obvyklým způsobem je sdělit podřízeným. Druhou věcí je dát jím najevo, že se na Vás mohou obrátit v přípaě problémů, a že  Vašim cílem je, aby byly plněny úkoly, které vyžaduje váš zaměstnavatel.

Určitě se vedoucí funkce neobávejte, je to přeci jen práce. Když se bude dělat profesionálně, bude to ve prospěch všech.

PhDr. Vojtěch Bednář

PhDr. Vojtěch Bednář

Specializuji se na otázky vedení, motivování, řízení lidí ve firmách, vytváření a udržování firemní kultury. Učím manažery na všech úrovních pracovat s lidmi tak aby firmu vnímali jako součást svého života, aby jejich práce byla efektivní, smysluplná a naplňovala potřeby firmy i jich samotných.

více o autorovi
články autora

Mgr. Petr Hlušička

Mgr. Petr Hlušička

Odborný psycholog zabývající se především aplikovanou psychologií v oblasti lidských zdrojů.

více o autorovi
články autora

PhDr. Jan Drahoňovský

PhDr. Jan Drahoňovský

Psychologické poradenství v rámci firmy i osobního života, školení, semináře

Témata: Komunikační pasti a bariéry, přesilové hry a manipulace, stresové zatížení, propojení práce a osobního života, existenciální dilemata apod.

více o autorovi
články autora


© 2019 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520