6. 12. 2012   Mgr. Petr Hlušička

Přichází čas firemních večírků. V dnešní době, kdy se hledají úspory ve všech oblastech, tak se některým firmám může jevit, že je tato aktivita nákladná a zbytečná. Opak je pravdou. Samotný firemní večírek poskytuje zaměstnancům ideální neutrální prostor pro vzájemnou interakci, která jim umožní rozvinout jejich spolupráci a výkonnost. A co se týká nákladnosti? Není nutné utrácet statisíce, stačí poskytnout zaměstnancům adekvátní podmínky a program.

Firemní večírek je ideální formou nízkonákladové investice společnosti do svých zaměstnanců.  Jako první je důležité zmínit základní myšlenky a důvody jejich existence. Za prvé se jedná o ocenění a poděkování zaměstnancům za jejich výkony. Za druhé jim firma zároveň poskytuje příležitost, která zaměstnancům umožní posunout jejich vzájemné mezilidské vztahy napříč celou společností.

První důvod bližší upřesnění nepotřebuje. Ten druhý už je pro mnohé méně samozřejmý. Na večírku dáváte příležitost k setkání zaměstnanců z různých oddělení, která nemají příležitost se v pracovním procesu normálně setkat. Mají šanci se navzájem lépe poznat a nastartovat proces vzájemné kooperace, která zvyšuje standardní spolupráci čistě pracovních vztahů. Neformální úroveň takto nastartovaných vztahů usnadňuje jejich přenos do komunikace a interakce v rámci formálních firemních vztahů. Umožňuje tak rozvinout spolupráci napříč firmou, zkvalitnit vzájemnou interakci, spolupráci a komunikaci.

Možnost neformálně komunikovat napříč firmou a hierarchií poskytuje zaměstnancům lepší možnost uvědomění si toho, že jsou součástí firmy. Šéfové mají naopak příležitost poznat své kolegy a podřízené z jiného úhlu pohledu. Dává to celkově dobrý prostor ke zkvalitnění úrovně firemní kultury.

A co se týká nákladnosti?

Není nutné investovat do laserových show, ohňostrojů, cirkusových umělců či hudebních skupin. Pokud nemáme neomezený rozpočet, tak také nemusíme využívat služeb agentur. Správný účel může bohatě splnit i pronajmutí restaurace, či adekvátních prostor, a program, který mohou pomoci vytvořit sami zaměstnanci. To může být naopak o to zajímavější a pro zaměstnance lákavější.

PhDr. Vojtěch Bednář

PhDr. Vojtěch Bednář

Specializuji se na otázky vedení, motivování, řízení lidí ve firmách, vytváření a udržování firemní kultury. Učím manažery na všech úrovních pracovat s lidmi tak aby firmu vnímali jako součást svého života, aby jejich práce byla efektivní, smysluplná a naplňovala potřeby firmy i jich samotných.

více o autorovi
články autora

Mgr. Petr Hlušička

Mgr. Petr Hlušička

Odborný psycholog zabývající se především aplikovanou psychologií v oblasti lidských zdrojů.

více o autorovi
články autora

PhDr. Jan Drahoňovský

PhDr. Jan Drahoňovský

Psychologické poradenství v rámci firmy i osobního života, školení, semináře

Témata: Komunikační pasti a bariéry, přesilové hry a manipulace, stresové zatížení, propojení práce a osobního života, existenciální dilemata apod.

více o autorovi
články autora


© 2020 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520