Užitečné informace
Smysl naší práce
15. 4. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Většinová komunikace směrem k podřízeným se týká jejich konkrétní práce z pohledu, jaké je zadání, jak ji lépe dělat nebo jak se to podařilo. Velmi často, ale chybí prvek, který sám o sobě může být velmi silným motivátorem a impulsem pro to, abychom se o svoji práci zajímali a snažili se dosáhnout dobrého výsledku. Jedná se o smysl a důvod, proč konkrétně tuhle práci máme dělat a jaké bude mít dopady.
Touha se zlepšovat
1. 4. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Jeden z nejsilnějších impulsů a motivů, které nás vtahují do libovolné činnosti, je naše samotné zlepšování v konkrétní aktivitě. Jedná se o silný impuls, který je pro nás přitom tak přirozený. Jak ale takový mechanismus můžeme využít v pracovním prostředí?
Přidej, nebo odcházím!
25. 3. 2019 PhDr. Vojtěch Bednář
Zaměstnanec, často velmi potřebný, přichází za svým šéfem a přednáší nekompromisní požadavek. Firma se má, platy rostou, poroste i můj. Ihned mi přidejte, jinak odcházím!
Rozvoj samostatnosti podřízených
18. 3. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Při práci s podřízenými se často můžeme setkat s tím, že vedoucí pracovník jen velmi nerad deleguje, drží si kontrolu nebo jen sklouzne do stereotypu, kterým výrazně limituje rozvoj svých podřízených, a tak i celého týmu. Vhodným způsobem, jak tomu můžeme předejít je vedení podřízených směrem k sebeřízení. To při vhodné realizaci má nejen dobrý motivační dopad, ale také výrazně podporuje jejich rozvoj.
Spravedlnost a vedení
4. 3. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Jeden ze základních principů, které je zcela zásadní dodržovat v pozici vedoucího vůči podřízeným, je spravedlnost. V okamžiku, kdy lidé získají pocit, že se vůči nim vedoucí dopouští nespravedlnosti, tak se postupně vytrácí důvěra i motivace.
Bully – šikana v týmu
18. 2. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Občas se můžeme setkat s nepříjemným člověkem v týmu, který dává najevo svoji nadřazenost vůči ostatním. Většinou se v takovém případě jeho pozornost zaměřuje na nejslabší článek v týmu, ať se jedná o nováčka nebo člověka s menšími sociálními schopnostmi. Co se odehrává v týmu, když danou situaci neřešíme?
Náklady na HR v krizi a v poklesu ekonomiky
11. 2. 2019 PhDr. Vojtěch Bednář
Chystáte se na ekonomicky méně šťastné časy? Pokud ano, určitě vás zajímá, co případný hospodářský pokles nebo dokonce krize udělá s vašimi náklady na řízení lidských zdrojů ve firmě.
Nový člověk v týmu
4. 2. 2019 Mgr. Petr Hlušička
V okamžiku, kdy do týmu přichází nový člověk, tak se nejedná o zátěž pouze pro něj, ale i pro stávající tým. Daná situace ovlivňuje atmosféru i vztahy v týmu. To zároveň zpětně působí na nového člověka a má přímý dopad na jeho spokojenost a další působení ve firmě. Jak na tuto vzájemnou adaptaci a co pro její zvládnutí můžeme udělat.
Jak zavést nové pravidlo v týmu
21. 1. 2019 Mgr. Petr Hlušička
V okamžiku, kdy i do sehraného týmu zavádíte nové pravidlo či změnu dosavadního pořádku, tak se musíte vypořádat s přirozeným aspektem odporu k novému. Pokud přistoupíte pouze k oznámení změny, tak se můžete se zlou potázat. Pro eliminaci případných komplikací můžete vyzkoušet následující postup.
Vedení lidí v krizi
14. 1. 2019 PhDr. Vojtěch Bednář
Máte se dobře, pouze chybí lidé? Zakázek je přehršel a peníze doslova prší? Gratuluji. Žádná sklizeň ale není věčná a tak je čas začít si připomínat, co nás čeká v krizi. Jen tak ji dobře zvládneme.