Užitečné informace
Vztahy na pracovišti
12. 8. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Člověk je bytost společenská a nejinak je tomu i v práci. Pro každého z nás je důležité hledisko vztahů na pracovišti, jak v rámci kolektivu, tak směrem k vedoucímu. A to natolik, že v případě nespokojenosti se vztahy, to na nás má zásadnější dopady než případná nespokojenost v jiných oblastech (ať z pohledu mzdy nebo smyslu naší práce). Vedoucí si musí uvědomovat význam vztahů v rámci jeho týmu a adekvátně jim věnovat prostor.
Co stojí firmu lídr?
29. 7. 2019 PhDr. Vojtěch Bednář
Cena, kterou firma platí za kvalitního manažera – lídra, zdaleka nekončí náklady na jeho získání. Kolik musíme investovat do toho, abychom měli skutečně kvalitního pracovníka schopného vést ostatní? Co potřebuje?
Role vedoucího a budování hodnot
15. 7. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Být v pozici vedoucího na nás má větší požadavky než pouhé zadávání a kontrolu úkolů, naší rolí je být nositelem hodnot a inspirací pro naše podřízené. Stáváme se morální autoritou, která je určitým kompasem toho, co je dobré a co špatné. Musíme si tuto skutečnost uvědomovat a dle toho se chovat.
Práce se stresem
24. 6. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Každý z nás prožívá určitou míru stresu, jak v osobním, tak pracovním životě. A tyto dva světy jsou samozřejmě vzájemně propojené. To, jaké to na nás má dopady ovlivňuje mnoho faktorů včetně našeho osobního přístupu a nastavení. Co ale platí pro všechny je, že pokud budete proaktivně pracovat na vaší vlastní „vnitřní energii“, tak budete libovolné zátěžové situace zvládat daleko lépe.
Význam porady pro nový tým
10. 6. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Význam porady u nově vytvořených týmů je zásadní a má vliv v několika rovinách. Přestože mohou být někdy odmítány, tak jejich pozitivní dopady při jejich správné realizaci jsou nezpochybnitelné. Jaké zásady bychom měli dodržovat a jakým způsobem ovlivňují náš tým a jeho členy?
Pozitivní myšlení
27. 5. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Součástí každodenního života, ať v pracovní či soukromé oblasti, jsou úspěchy i neúspěchy. Ty výrazně ovlivňují naši náladu, výkon, prožívání ale i další přístup k situacím i lidem kolem nás. Úspěchy nás dokáží poměrně dobře nakopnout a nabít energií, která nás motivuje k dalším posunům. Naopak neúspěch umí velmi dobře srazit naše sebevědomí a odradit nás od dalšího snažení a aktivity. Klíčem k minimalizování negativních dopadů je naše mysl a náš osobní náhled.
Jak se připravit na hodnotící pohovor
20. 5. 2019 PhDr. Vojtěch Bednář
Čeká vás pohovor s vašim podřízeným? Kvalitní příprava je více než polovina úspěchu, proto ji nikdy nepodceňujte. Dnes si stručně a jednoduše řekneme, jak se připravit tak, aby výsledek byl pro zaměstnance i pro nás co nejvíce přínosný.
Assessment centrum - výběr klíčových lidí
13. 5. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Proces výběru vhodných kandidátů je ve většině firem postaven na selekci kandidátů dle CV a následném personálním pohovoru. Během něho dochází k ověření kandidátem uváděných informací a znalostí v rámci krátkého setkání, včetně zhodnocení dojmu, který kandidát zanechal. To může být adekvátní u standardních pozic, ale co v případě klíčových či manažerských postů? Není lepší zvýšit jistotu správné investice a kandidáta řádně prověřit? Vhodnou formou může být právě Assessment Centrum (AC).
Moderování emotivní porady
29. 4. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Při poradách či workshopech může docházet k situaci, kdy probíráme nové téma či úkol, s kterým potřebujeme seznámit celý tým a zároveň zjistit jejich nastavení vůči němu. Pokud nemá vedoucí dostatek zkušeností, tak může diskusi dát volný průběh nebo ji bude pouze minimálně moderovat. V tomto okamžiku bude další vývoj či přístup kolektivu výrazně ovlivněn typy lidí, kteří se diskuse účastní.
Opravdu chtějí odejít?
23. 4. 2019 PhDr. Vojtěch Bednář
Management firem děsí statistiky, podle kterých vysoké procento zaměstnanců zvažuje, že změní místo. Je ale skutečně na místě se bát? Pokud lidé neutíkají z objektivního důvodu, pak spíše ne. Pojďme si říct proč.