Užitečné informace
Vedení a podpora lidí při druhé vlně
19. 10. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Současný vývoj v mnohém připomíná první vlnu, a to svými dopady a vlivy nejen na nás, ale i naše podřízené. Přesto se daný stav v mnohém liší, a to zejména určitou skepsí, nedůvěrou a často i neochotou přijímat nová opatření. Především díky tomu mohou být dopady na psychiku a prožívání mnohem intenzivnější. Jako vedoucí bychom měli našim lidem právě v těchto okamžicích poskytovat určitou míru jistoty a opory. Jaká jsou vhodná doporučení?
Jak komunikovat zavedení opatření
5. 10. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Aktuální situace vyžaduje zavádění opatření, které se ne vždy setkávají s pochopením či ochotou. A to především díky dočasnému rozvolnění a následnému zpřísnění pravidel s ohledem k současné situaci. Můžeme se setkat s tím, že zaměstnanci jsou vůči jejich znovuzavedení negativně nastavení. Jak na to?
Motivace lidí na home office
21. 9. 2020 Mgr. Petr Hlušička
V aktuální situaci se ve výrazně vyšší míře začal využívat formát práce z domova – home office. Ten si mimo očekávaných komplikací s organizací práce, přináší mnohé nesnáze v oblasti motivace a klade zvýšené nároky nejen na samotné podřízené, ale samozřejmě i jejich vedoucí.
Vize dělá mistra
14. 9. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Mít vizi je důležité pro firmu, pro její top management, ale úplně stejně i pro ty nejnižší stupně vedení; pro vedoucí oddělení a mistry. V dnešním podcastu budeme vyprávět příběh mistra, kterého udělala až vize.
Jak podporovat pozitivní atmosféru v týmu v nejistých časech
24. 8. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Nevíte, co vás čeká, ale potřebujete, aby váš tým pracoval na 100 %? Nechcete lidem lhát o budoucnosti a víte, že „americký optimismus“ na ně nefunguje? Přinášíme vám čtyři tipy pro podporu pozitivní atmosféry i v nejistých časech.
Vliv dovolené
10. 8. 2020 Mgr. Petr Hlušička
V průběhu léta i v této nestandardní situaci realizuje většina zaměstnanců dovolenou. To má samozřejmě vliv nejen na samotné pracoviště a pracovníky, kteří v práci zůstávají, ale i na ty co se z dovolené vracejí. V tomto kontextu je z pozice vedoucího vhodné minimalizovat zátěž, kterou to může způsobovat.
Deset tipů pro manažera o prázdninách a v práci
27. 7. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Je léto a lidé mají dovolenou. Mnoho firem běží na poloviční provoz, ať už kvůli volnu, nebo koronavirové krizi. Manažeři jsou v práci, musí řešit těžké úkoly a taky myslet na budoucnost. Dnes vám nabídneme 10 tipů, jak na ni myslet efektivněji pokud jde o personální management.
Stmelení a posílení týmu
13. 7. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Současná doba je v mnoha ohledech zátěžová a má na nás výrazné dopady, jak v pracovním, tak i osobním životě. Přesto se i v těchto situacích dají nalézt pozitiva, která mohou ovlivnit nejen na jednotlivce ale i celé týmy. Příkladem může být to, že se jedná o ideální čas a prostor pro posílení týmu, a to jak z hlediska výkonnosti, tak i osobních vazeb.
Jak vytipovat nejcennější zaměstnance
29. 6. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Řada firem nyní uvažuje o snižování personálních rozpočtů a jsou místa, kde dochází k propouštění zaměstnanců. Jak zabránit tomu, abychom se ve snaze snížit a optimalizovat náklady nezbavili lidí, kteří jsou pro nás klíčoví?
Moderní technologie a lidský mozek
22. 6. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Pozastavili jste se někdy nad otázkou, nakolik se za posledních pár let posunul váš život z hlediska využívání moderních online technologií? Jaké to pro vás má výhody, nakolik vás to ovlivnilo a kolik příležitostí to do vašeho pracovního i soukromého přineslo? Nejspíš ano. Otázkou ale zůstává, co nás to naopak stálo a jaké negativní dopady to na nás může mít.