Užitečné informace

Konflikt

24. 2. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Je často vnímán jako negativní situace, která je nežádoucí. Opak je pravdou. Jedná se o signál, který nás upozorňuje na nevhodný stav a nutí nás ke změně. Vnímejme tedy konflikt jako příležitost k dalšímu vývoji.

Aby tým přežil neúspěch (I. Příprava a první pomoc)

17. 2. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Nikdo ho nemá rád, nikdo ho nechce, přesto byl, a vždy bude zde. Neúspěch projektu se může podepsat na morálce vašeho týmu více, než cokoli jiného. Ale může vás i stmelit, záleží na tom, jak se k němu postavíte.

Výběrová řízení

10. 2. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Hledáte vhodného kandidáta, který zaplní mezeru nebo naopak doplní nově vytvářený tým? Na začátku si určujete priority v oblasti schopností a zkušeností, které Vám mají nastavit kritéria výběru. K tomu všemu si stanovujeme i požadavky na osobnostní nastavení odpovídajícího kandidáta. A to v lepším případě. Ale na co často zapomínáme a co má enormní vliv zda se jedná do dobrou volbu i do budoucna?

Jak zkrotit čas - část III (Restart kanceláře)

3. 2. 2014   PhDr. Jan Drahoňovský

Proč ty nejlepší nápady přichází ve vaně nebo při joggingu? Protože v těchto chvílích nezvoní telefon, okolo nás se neválí papíry, o kterých si nejsme jisti, co v nich je, nemáme před sebou blikající monitor, na kterém neustále vyskakují e-maily, a nemáme celý stůl polepený různobarevnými lístečky. Také na nás ze všech koutů neútočí všudypřítomný nepořádek, o kterém jsme se už dávno rozhodli, že ho „jednoho krásného dne“ uklidíme…

Čí práce je motivace

27. 1. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Přesvědčení, motivovaní a spolehlivě pracující lidé nejsou něco, co by vzniklo samo. Je potřeba na nich neustále pracovat, a i když motivace je ve výsledku souhrou mnoha okolností, zcela klíčovou úlohu v ní hraje přímý management.

Jak zkrotit čas - část II (Magie úklidu)

20. 1. 2014   PhDr. Jan Drahoňovský

Znáte ten pocit svěžesti a čistoty, když se přestěhujete do nového ještě nevybaveného bytu? Má to v sobě cosi kouzelného! Ve vzduchu jiskří očekávání, spousta nápadů, a všechno jde jako by samo. Čím je to zapříčiněno? Není tam totiž nic starého – nevyřízeného, co by rozptylovalo vaši pozornost, naopak je zde volnost podporující vaši přirozenou tvořivost. Nedal by se tento princip nějakým způsobem uplatnit i ve vašem běžném pracovním životě? Ovšemže dal! Pusťme se do magie úklidu!

Předpoklady pro manažera

20. 1. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Mnoho manažerů postrádá základní proškolení nebo dovednosti pro práci s lidmi. Co bývá ale horší varianta, když postrádají základní předpoklady pro tuto činnost. Často se totiž při jejich výběru soustředíme na jejich znalosti a praktické dovednosti. Opomíjíme tak jejich hodnoty, vnímavost a schopnost komunikovat s lidmi nebo je dokonce vést a rozvíjet.

VIDEO: Jak říkat špatné zprávy

13. 1. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Sdělovat nepříjemné skutečnosti je nutnou prací každého manažera. Jak to dělat tak, aby tato práce byla efektivní, smysluplná, a současně aby se nikoho z těch, kterých se týká, nepoškozovala? To vše se dozvíte v našem krátkém videu

Chroniky pomlouvačný podřízený

6. 1. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Paní Jana je naše pracovnice již patnáct let. Posledních deset je na pozici samostatné referentky , kde zodpovídá za důležitou administrativu. S její prací jsme velice spokojeni, má ale bohužel jednu velmi nepříjemnou vlastnost – neustále šíří pomluvy. A ty nám kazí práci. Nevíme, co máme dělat.

Pracovní předsevzetí

30. 12. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Velké množství lidí využívá období před koncem roku ke krátké retrospektivě a zamyšlení v jakém ohledu mohou změnit svoji aktuální situaci, popřípadě ji vylepšit. Nastavení osobních cílů může proběhnout i pro pracovní oblast.


© 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520