Užitečné informace
Stmelení a posílení týmu
13. 7. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Současná doba je v mnoha ohledech zátěžová a má na nás výrazné dopady, jak v pracovním, tak i osobním životě. Přesto se i v těchto situacích dají nalézt pozitiva, která mohou ovlivnit nejen na jednotlivce ale i celé týmy. Příkladem může být to, že se jedná o ideální čas a prostor pro posílení týmu, a to jak z hlediska výkonnosti, tak i osobních vazeb.
Jak vytipovat nejcennější zaměstnance
29. 6. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Řada firem nyní uvažuje o snižování personálních rozpočtů a jsou místa, kde dochází k propouštění zaměstnanců. Jak zabránit tomu, abychom se ve snaze snížit a optimalizovat náklady nezbavili lidí, kteří jsou pro nás klíčoví?
Moderní technologie a lidský mozek
22. 6. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Pozastavili jste se někdy nad otázkou, nakolik se za posledních pár let posunul váš život z hlediska využívání moderních online technologií? Jaké to pro vás má výhody, nakolik vás to ovlivnilo a kolik příležitostí to do vašeho pracovního i soukromého přineslo? Nejspíš ano. Otázkou ale zůstává, co nás to naopak stálo a jaké negativní dopady to na nás může mít.
Role vedoucího v krizovém období
8. 6. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Současná situace více než kdy předtím podtrhává významnost role vedoucích pracovníků, která nespočívá pouze v roli výkonné, ale především v roli morální autority, poskytování opory a vedení lidí ve všech ohledech. Nároky na vedoucí pracovníky v těchto kritických obdobích přirozeně vzrůstají, a právě teď můžeme vidět, kdo tyto požadavky přirozeně splňuje nebo má tendenci se jim aktivně věnovat.
Anketa FS: Lidé se bojí o budoucnost, firmy hledají stabilitu
1. 6. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Co trápí zaměstnance v koronavirové krizi – a v té, co přijde po ni? Jak zvládá krizi liniový management a co zaměstnance v krizi stmelilo a potěšilo? Zeptali jsme se manažerů a dnes vám přinášíme odpovědi.
Komunikace se zaměstnanci v době krize
25. 5. 2020 Mgr. Petr Hlušička
V krizových situacích je zásadní přenastavení priorit, optimalizace procesů a realizace ochranných opatření. Velmi často, ale v množství operativy i strategických rozhodnutí zapomínáme na eliminaci negativní vlivů na naše zaměstnance. A to ani ne z hlediska aktuální finanční situace nebo omezení, ale primárně z pohledu obav a nejistot do budoucnosti.
Motivace lidí v zátěžové situaci
11. 5. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Motivace a vedení lidí v zátěžové situaci se odlišuje od práce s lidmi ve stabilním či progresivním období. Základní pilíře a přístup by měl zůstat obdobný, musíme ale dávat větší důraz na komunikaci a uvědomovat si zásadní body, které naše zaměstnance ovlivňují.
Zaměstnanci v mimořádné zátěži – Video Firemního sociologa
4. 5. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Práce je více než kdy jindy, zaměstnanců méně. Mnoho lidí je na nemocenské, v karanténě, ošetřují příbuzné nebo hlídají děti. Zbytek musí vykonávat práci i za ně a tato zátěž může trvat měsíce. Jak si v této situaci počít?
Vedení lidí v době krize
27. 4. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Jak se odlišuje a ztěžuje práce při vedení týmu při takto náročných podmínkách. V okamžiku, kdy nemáme prostor se osobně setkávat a spoléháme se na techniku? Na co se můžeme při práci s nimi zaměřit a jak můžete tuto situaci brát naopak jako příležitost.
Tři priority personálního managementu v krizi (video)
20. 4. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Současná doba je ve znamení úspor a hledání optimalizací. Pro personální management je v této době kriticky nutné zachovat kontinuitu a schopnost firmy zvládat výzvy nejen současné, ale i budoucí. Jak na to?