• About us
  • 21. 1. 2019   Mgr. Petr Hlušička

    V okamžiku, kdy i do sehraného týmu zavádíte nové pravidlo či změnu dosavadního pořádku, tak se musíte vypořádat s přirozeným aspektem odporu k novému. Pokud přistoupíte pouze k oznámení změny, tak se můžete se zlou potázat. Pro eliminaci případných komplikací můžete vyzkoušet následující postup.

    Všeobecně musíte předpokládat, že lidé nemají rádi změny a mnohé věci jsou pro ně spíše k horšímu nebo mají na ně náhled jako na komplikace. Byť se častokrát může jednat o pro ně pozitivní věc.

    Pozitivní přístup

    V okamžiku, kdy se snažíte zavést cokoliv nového, tak musíte především sami přicházet s pozitivním nábojem a přístupem. Včetně toho, že očekáváte, že všechno proběhne v pořádku a bez zbytečných komplikací. Vysvětlete pozitivní přínosy dané změny.

    Připravte si argumenty

    Připravte si strategii, jak chcete celý případ komunikovat a jak chcete postupovat. Zvažte veškerá pro i proti, včetně toho, s čím můžou někteří zaměstnanci přijít a jak budete reagovat. Pokud dokážete odkomunikovat i to, že si uvědomujete případné komplikace (včetně vhodných protiopatření), tak můžete vzít i vítr z plachet a snížit možný odpor.

    Debata a spolupráce

    Můžete následně otevřít debatu k danému tématu, ale pouze a jenom na bází „jak“ a ne „jestli“. To znamená v duchu, jak můžete dané pravidlo zavést, aby mělo minimální negativní dopad, a naopak z něho vytěžit maximum. Ale ne v žádném případě debatu na téma, jestli budeme to pravidlo zavádět. To je prostě holý fakt.

    Jďete příkladem

    Ukažte příkladem, jakým směrem chcete v tomto případě postupovat a co od nich potřebujete a očekáváte. Buďte přitom trpěliví a naslouchejte reakcím. Snažte se vycházet vstříc, ale jasně vymezte, že k dané změně, již došlo. 

    Přihlásit odběr na LinkedIn

    PhDr. Vojtěch Bednář

    PhDr. Vojtěch Bednář

    Specializuji se na otázky vedení, motivování, řízení lidí ve firmách, vytváření a udržování firemní kultury. Pracuji s manažery a vedoucími pracovníky na všech úrovních a pomáhám jim pracovat s lidmi. Efektivně, smysluplně a přátelsky.

    více o autorovi
    články autora

    Mgr. Petr Hlušička

    Mgr. Petr Hlušička

    Odborný psycholog zabývající se především aplikovanou psychologií v oblasti lidských zdrojů.

    více o autorovi
    články autora

    PhDr. Jan Drahoňovský

    PhDr. Jan Drahoňovský

    Psychologické poradenství v rámci firmy i osobního života, školení, semináře

    Témata: Komunikační pasti a bariéry, přesilové hry a manipulace, stresové zatížení, propojení práce a osobního života, existenciální dilemata apod.

    více o autorovi
    články autora

    Mgr. Jakub Oliva, LL.M.

    Mgr. Jakub Oliva, LL.M.

    Jako advokát s výlučnou specializací na pracovní právo jsem s našimi klienty absolvoval nespočetně kontrol ze strany inspekce práce, stejně tak jako mám za sebou nepřeberná jednání s odborovými organizacemi a soudní řízení týkající se pracovního práva (pracovní úrazy, nemoci z povolání, odstupné, neplatné výpovědi a okamžitá zrušení, spory z kolektivních smluv, diskriminace, náhrada škody aj.).

    více o autorovi
    články autora


    © 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520