Nepovedený teambuilding

3. 9. 2012

Co dělat, když se akce, která měla stmelit tým, změní v pravý opak? A kde se vlastně stala chyba?

Je to asi dva roky, co se česká pobočka jisté velmi známé globální společnosti rozhodla uspořádat pro osazenstvo jednoho ze svých oddělení teambuildingovou akci. Vedení se domnívalo, že lidé, kteří zde pracovali (většinou specializovaní odborníci, manažeři a obchodníci, dohromady asi patnáct osob), si potřebují po práci vydechnout, blíže se poznat a naučit neformálně spolupracovat, aby pak mohli lépe fungovat jako celek při svých každodenních činnostech.

Pro organizaci akce, která byla pro zaměstnance de facto povinná, byla vybrána specializovaná agentura. Nebyla sice velká, ale měla velmi dobré reference. Agentura připravila program na prodloužený víkend, jehož obsahem byla celá řada velmi zajímavých aktivit. Některé z nich měli provádět všichni zaměstnanci oddělení, některé další pak po menších skupinách. Na závěr byl připraven společensko-zábavný večer s překvapením.

Akce začala. Trenéři a animátoři z agentury se snažili, seč mohli. Zdálo se sice, že se někteří účastníci programu účastní jen velmi neochotně, a že je některé dokonce nebaví, nicméně vše probíhalo podle programu. Když lidé pracovali v menších skupinách, byla atmosféra příjemnější, když byli všichni pohromadě, zdála se horší.

Dva dny uplynuly jako voda a teambuilding měl vyvrcholit závěrečným večerem. Poté, co proběhla jeho oficiální část, následovalo překvapení – společná degustace drahých, značkových alkoholů. Krátce po jejím začátku ale vypukl spor mezi dvěma kolegy. Spor se velice rychle rozšířil na ostatní účastníky. Někteří se prostě sebrali a odešli, většina se ale časem vmíchala do obrovské hromadné hádky bez důvodu a cíle. Hádka vyvrcholila rvačkou, kterou organizátoři zcela nezvládli.

Když přišli zaměstnanci po neúspěšném teambuildingu do práce, přestali se spolu bavit. Spolupracovali mechanicky, jejich práce se extrémně zpomalila, byli neochotní. Dva lidé (ne zcela klíčoví, ale také ne nedůležití) dali do dvou měsíců výpověď. Oddělení přestávalo být přínosem pro firmu a nadřízený management velmi intenzivně řešil, co s tím. I když je to neuvěřitelné, mezi nápady se objevila i myšlenka uspořádat outdoorovou akci…

 

Kde se stala chyba? Co mohlo být příčinou nepovedeného teambulidingu? A jak postupovat dál? Pokud máte nápad, nebo pokud se vám stalo něco podobného, prosíme, podělte se o něj s námi.


Pomáháme firmám pracovat s lidmi - Služby Firemního sociologa

Líbí se vám náše články? Zaregistrujte si náš e-mailový zpravodaj.


vojtech-bednar2

PhDr. Vojtěch Bednář

Sociolog - odborný poradce

další články autora >
více o autorovi >



Kontaktujte nás

powered by fox contact

Komentáře

  • Zatím bez komentářů

Zanechte svůj komentář

Host
sobota, červenec 22, 2017
0 znaků