• About us
  • 11. 3. 2024   PhDr. Vojtěch Bednář

    Kolektivní vyjednávání je náročná disciplína; a to nejenom tam, kde jsou zavedeny oficiální odbory. Jak v něm uspět a přinést pro všechny přijatelný kompromis?

    Řada firem se v současnosti nachází, nebo chystá na začátek kolektivního vyjednávání se svými zaměstnanci. Kolektivní vyjednávání je velmi náročná, zodpovědná a nutná činnost, protože pokud má společnost fungovat, potřebuje k tomu klidné, vyrovnané a respektované vztahy.

    Základem úspěšného kolektivního vyjednávání je kvalitní příprava všech zúčastněných stran. Na straně zaměstnavatele to znamená především lidí kteří vyjednávání povedou a čím jste větší firma, tím spíše se doporučuje, aby to nebylo na bedrech jednotlivce, ale připraveného týmu ve kterém každý zodpovídá za jednu konkrétní agendu. Dále je potřeba mát jasno čeho konkrétně chceme dosáhnout, jak dlouho by měla být získaná dohoda trvalá a samozřejmě v neposlední řadě, co tomu jsme schopni obětovat.

    I když řada manažerů věří tomu, že i zástupci zaměstnanců přeci musí být „rozumní“ a pravdou je, že v drtivé většině případů se chtějí dohodnout, je třeba být připraven na to, že odbory mohou přicházet s „nesplnitelnými“ požadavky, případně odmítat snahu o kompromis.  Je také dobré vědět, že odbory nám mohou a budou připomínat naše předchozí sliby, závazky a nabídky a to zvláště ty, které jsme pronesli pod tlakem. I na ně je potřeba být připraven a s nimi počítat.

    Chcete se o vyjednávání s odbory dozvědět více? Zajímá vás, jak se připravit a jak vyjednávání zvládnout? Zúčastněte se našeho webináře, který pro váš připravujeme na 23. dubna 2024. O kolektivním vyjednávání a jednání s odbory budou přednášet Vojtěch Bednář a Jakub Oliva.  Dozvíte se mnoho zajímavých, praktických a vyzkoušených postupů.

    Více informací a odkaz na přihlášení na webinář najdete na této adrese.

    Přihlásit odběr na LinkedIn

    PhDr. Vojtěch Bednář

    PhDr. Vojtěch Bednář

    Specializuji se na otázky vedení, motivování, řízení lidí ve firmách, vytváření a udržování firemní kultury. Pracuji s manažery a vedoucími pracovníky na všech úrovních a pomáhám jim pracovat s lidmi. Efektivně, smysluplně a přátelsky.

    více o autorovi
    články autora

    Mgr. Petr Hlušička

    Mgr. Petr Hlušička

    Odborný psycholog zabývající se především aplikovanou psychologií v oblasti lidských zdrojů.

    více o autorovi
    články autora

    PhDr. Jan Drahoňovský

    PhDr. Jan Drahoňovský

    Psychologické poradenství v rámci firmy i osobního života, školení, semináře

    Témata: Komunikační pasti a bariéry, přesilové hry a manipulace, stresové zatížení, propojení práce a osobního života, existenciální dilemata apod.

    více o autorovi
    články autora

    Mgr. Jakub Oliva, LL.M.

    Mgr. Jakub Oliva, LL.M.

    Jako advokát s výlučnou specializací na pracovní právo jsem s našimi klienty absolvoval nespočetně kontrol ze strany inspekce práce, stejně tak jako mám za sebou nepřeberná jednání s odborovými organizacemi a soudní řízení týkající se pracovního práva (pracovní úrazy, nemoci z povolání, odstupné, neplatné výpovědi a okamžitá zrušení, spory z kolektivních smluv, diskriminace, náhrada škody aj.).

    více o autorovi
    články autora


    © 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520