Užitečné informace
Změna stylu vedení s novým majitelem
6. 12. 2021 PhDr. Vojtěch Bednář
Rodinná firma s asi padesáti zaměstnanci změnila začátkem letošního roku majitele. Nový vlastník má zajistit rozvoj, jenže má vůči svým zaměstnancům zcela jiný manažerský styl…
Sebehodnocení v rámci hodnotícího pohovoru
29. 11. 2021 Mgr. Petr Hlušička
Hodnotící pohovory realizujeme v průběhu celého roku, přesto je často spojujeme s jeho závěr. Hlavním důvodem je určité zhodnocování a bilancování, které sama o sobě toto období přináší. Důležitým aspektem, který můžeme v rámci pohovorů využít, je sebehodnocení ze strany samotného zaměstnance. To přináší mnohé výhody.
Sedm rad pro optimismus ve firmě
22. 11. 2021 PhDr. Vojtěch Bednář
Doba je náročná a zaměstnanci potřebují alespoň trochu optimismu. Co můžeme udělat pro to, abychom jim ho dodali? Dnes vám nabídneme sedm praktických tipů, které zvládne doslova každý.
Únava zaměstnanců z opatření
15. 11. 2021 PhDr. Vojtěch Bednář
Ignorování pandemických opatření. Unavenými, otrávenými, vysílenými lidmi. Zaměstnanci, kteří toho mají prostě a jednoduše dost. S tímto problémem se setkáváme stále častěji.
Empatie na pracovišti
8. 11. 2021 Mgr. Petr Hlušička
Empatie je jedním z klíčových faktorů, když přijde na pořad dne řešení konfliktů, zvládání náročných situací, ale také obyčejné vedení týmu. Je to velmi často neuvědomovaný nebo nevyřčený aspekt, který ale zásadním způsobem ovlivňuje nejen naši úspěšnost, ale také spokojenost.
Vedení porady
25. 10. 2021 Mgr. Petr Hlušička
Velké množství porad je vnímáno jako neefektivní, ztráta času nebo zatěžující. Na vině bývá jejich neefektivní a nesystematické řízení. Současně se setkáváme s tím, že vedoucí a klíčoví pracovníci tráví téměř polovinu svého času na poradách. A většina tohoto času je vnímána jako ztrátová a zbytečná. Co je tedy důležité mít na paměti při řízení porady?
Komunikace změn ve firmě
11. 10. 2021 Mgr. Petr Hlušička
V okamžiku, kdy ve firmě či v rámci týmu očekáváte nebo plánujete významné změny, tak přichází čas připravovat vhodnou komunikační strategii. Nezáleží na tom, zda jsou pozitivní či negativní, vždy musíte brát ohled na lidi a zavčasu začít vysvětlovat, být připraven na reakce nebo korigovat nevhodný průběh.
Psychohygiena pro manažery
4. 10. 2021 PhDr. Vojtěch Bednář
Chcete-li zvládat lidi, musíte zvládat především sami sebe. Manažeři nekončí kvůli tomu, že by jejich podřízení byli nesnesitelní, ale protože přestávají zvládat vlastní zatížení. Jak na ně?
Komunikace při konfliktech
27. 9. 2021 Mgr. Petr Hlušička
Doba po dovolených může být spojená s větší mírou pracovní zátěže, ale také možných třenic a konfliktů mezi kolegy. Jaká by měla být v těchto případech role vedoucího a jak můžeme postupovat.
Když musí zaměstnanec vracet odstupné
20. 9. 2021 Mgr. Jakub Oliva, LL.M.
Výpověď pro nadbytečnost není žádný neznámý institut pracovního života. Čas od času se s ní setká každý, ať už je na jedné či druhé straně. V praxi to to vlastně jednoduše znamená, že práce zaměstnance už není pro firmu potřebná, a proto musí z kola ven.