Užitečné informace

Jak zadat úkol

18. 2. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Že správné zadávání úkolů není nic jednoduchého, vám potvrdí každý, kdo kdy nesl zodpovědnost za vedení lidí. Jak úkol zadáme, se bezprostředně odráží do toho, jak bude splněn. A když to provedeme ne právě šťastným způsobem, může se stát, že nebude splněn vůbec.

Freerider – člověk, který si dělá co chce

11. 2. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Představte si zaměstnance, který dělá všechno pro dobro své firmy. Bohužel se při tom nadřízených ani nezeptá, zda to chtějí, a tak často napáchá více škody, než užitku.

Vztahy mimo pracoviště - jak na ně pohlížet?

3. 12. 2012   PhDr. Vojtěch Bednář

Otázka vztahů vedoucího a podřízených mimo pracoviště je prubířským kamenem schopností managementu. Máme své podřízené ignorovat? Nebo se snažit přenést vztahy z práce i do soukromého života? Máme se svým podřízeným mimo práci vyhýbat?

Konflikt s podřízeným

18. 9. 2012   PhDr. Vojtěch Bednář

Dostali jste se do konfliktu s podřízeným a tento konflikt začíná nabývat osobních rozměrů? Nevíte, jak se zachovat ani co udělat pro utišení konfliktu? V podobné situaci je nejdůležitější zachovat si chladnou hlavu.

Vedoucí bez autority

18. 9. 2012   PhDr. Vojtěch Bednář

Problém, kdy vedoucí pracovník nebo manažer nemá u svých podřízených dostatečnou autoritu na to, aby mohl prosadit své příkazy a rozhodnutí, je mnohem běžnější, než jsou mnozí lidé ochotni si připustit. Jak jej rozpoznat a jak na něj můžeme reagovat?

Odchod oblíbeného zaměstnance

14. 9. 2012   PhDr. Vojtěch Bednář

Výměna lidí je přirozeným procesem uvnitř každé firmy. Odchod pracovníka, který je mezi ostatními oblíben, ale může bolet z hlediska jejich vztahů, ale i pracovní výkonnosti. Jak by měl vedoucí či manažer zareagovat na takovou situaci, aby nedošlo k poškození atmosféry na pracovišti?

Jak říkat špatné zprávy?

12. 9. 2012   PhDr. Vojtěch Bednář

Sdělovat podřízeným nepříjemné věci je nutnou povinností každého manažera. Před touto povinností neutečeme, neschováme se a jako jednu z mála bychom se ji neměli snažit delegovat. I v té nejhorší zprávě je ale příležitost.

Bossing - šikana nadřízeným

7. 9. 2012   PhDr. Jan Drahoňovský

Máte dojem, že po vás jde váš přímý nadřízený? Možná že ano, ale vše má svou příčinu. Než se pustíte do unáhlených soudů a budete si stěžovat na bossing, je vhodné důkladně zhodnotit situaci.

ZAP - Zaměstnanecký asistenční program

Zaměstnanecký asistenční program (EAP - Employee Assistance Program) je program zaměstnaneckých výhod poskytovaný zaměstnavateli jako benefit a podpora svým zaměstnancům. Účelem ZAP je pomáhat zaměstnancům při řešení osobních problémů, které by mohly mít nepříznivý dopad na jejich pracovní výkon, zdraví a pohodu. ZAP zahrnuje krátkodobé poradenství, podporu a doporučení pro zaměstnance a jejich členy domácnosti.

Rozvojový workshop

Rozvojový workshop je součást vzdělávacích programů, koná se s odstupem času po několika seminářích. Cílem workshopu je zopakovat hlavní informace ze seminářů a hlavně diskutovat s účastníky nad tím, jak se jím daří zavést tyto poznatky do vlastní praxe. Workshop je aktivní diskuse nad tím, jak účastníci využívají to, co se naučili na semináři.


© 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520