Užitečné informace

Jak přimět zaměstnance, aby se podělil o své znalosti

16. 12. 2019   PhDr. Vojtěch Bednář

Máte ve firmě nenahraditelného specialistu a potřebovali byste, aby se o své znalosti, zkušenosti, možná i o unikátní know-how podělil, třeba jen proto, aby byl zastupitelný? Pokud ano, pak víte, že donutit ho k tomu může být velký problém.

Šetříme ale zaměstnanci mají požadavky

17. 6. 2019   PhDr. Vojtěch Bednář

Firma je nucena šetřit. Hledáme úspory, omezujeme ne nezbytné činnosti, krátíme výdaje. Bohužel zaměstnanci, zvláště jedna jejich část, si uvykli na to, že „peněz je dost“ a tak se dožadují dalších peněz a benefitů i když by brzy mělo dojít na omezování stávajících. Jak se k tomu postavit?

Zaměstnanec neplní úkoly

6. 5. 2019   PhDr. Vojtěch Bednář

Máme problémového zaměstnance, specialistu. Chová se velice slušně, profesionálně. Když dostane úkol, potvrdí jej, odsouhlasí, velice často ale velice často zůstane jen u slibu. Pro nesplnění úkolu vždy najde nějaký „objektivní“ důvod, nebo spíše výmluvu, ale skutek utekl. Protože se jedná o odborníka a více jich nemáme, zatím se ho nechceme zbavovat. Tento stav však trvá již několik měsíců.

Kde vzít liniový management?

25. 2. 2019   PhDr. Vojtěch Bednář

Pokud firma roste a rozvíjí se, je pravděpodobné, že vzniká hlad po nejnižším, tj. liniovém managementu. Mistrech, vedoucích týmů, případně oddělení. Kde je však vzít? Možností je několik, a je na firmě, kterou zvolí. Podívejme se na ně.

Firma je tlačena do projektu, který nechce

28. 1. 2019   PhDr. Vojtěch Bednář

Co dělat, když vás váš zahraniční majitel nutí do něčeho, co vaši zaměstnanci odmítnou?

Lidé si stěžují na „špatnou komunikaci“

10. 12. 2018   PhDr. Vojtěch Bednář

Provedli jsme výzkum mezi zaměstnanci, ze kterého vyplynulo, že si stěžují na „špatnou komunikaci“. Tušili jsme něco podobného, ale teď nevíme co to znamená, ani co s tím máme dělat. Naše firma má přeci firemní zpravodaj a nástěnky…

Odchod klíčového manažera

12. 11. 2018   PhDr. Vojtěch Bednář

Z firmy v horizontu dvou měsíců odchází klíčový manažer. Nástupnictví je zajištěno, nicméně panují obavy o to, jaký bude dopad na zaměstnance, pro které byl stávající velká autorita, a to i když nebyl jejich bezprostřední šéf. Neradi bychom něco podcenili.

Jak vést mladé zaměstnance

29. 10. 2018   PhDr. Vojtěch Bednář

Máte pocit, že si dělají co chtějí? Že jim na ničem nezáleží? Že jsou nespolehliví? Že je rodina a škola nic nenaučila? Pokud ano, potřebují právě vás.

Konfliktní zákazník

25. 6. 2018   PhDr. Vojtěch Bednář

Specialisté z našeho týmu jsou pravidelně vysíláni k zákazníkům, aby tam spolupracovali na realizaci zakázek. Náš klíčový zákazník je ale bohužel dost konfliktní a lidem se tam nechce.

Výběr zástupce manažera

16. 4. 2018   PhDr. Vojtěch Bednář

„Jsem vedoucí pracovník zodpovědný za dvacetičlenný tým odborníků. V dohledné době budu muset být několik měsíců mimo pracoviště. Funkce se nechci vzdát, a nemám oficiálního zástupce. Koho vybrat?“


© 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520