Užitečné informace
Vedoucí bez autority
18. 9. 2012 PhDr. Vojtěch Bednář
Problém, kdy vedoucí pracovník nebo manažer nemá u svých podřízených dostatečnou autoritu na to, aby mohl prosadit své příkazy a rozhodnutí, je mnohem běžnější, než jsou mnozí lidé ochotni si připustit. Jak jej rozpoznat a jak na něj můžeme reagovat?
Odchod oblíbeného zaměstnance
14. 9. 2012 PhDr. Vojtěch Bednář
Výměna lidí je přirozeným procesem uvnitř každé firmy. Odchod pracovníka, který je mezi ostatními oblíben, ale může bolet z hlediska jejich vztahů, ale i pracovní výkonnosti. Jak by měl vedoucí či manažer zareagovat na takovou situaci, aby nedošlo k poškození atmosféry na pracovišti?
Jak říkat špatné zprávy?
12. 9. 2012 PhDr. Vojtěch Bednář
Sdělovat podřízeným nepříjemné věci je nutnou povinností každého manažera. Před touto povinností neutečeme, neschováme se a jako jednu z mála bychom se ji neměli snažit delegovat. I v té nejhorší zprávě je ale příležitost.
Bossing - šikana nadřízeným
7. 9. 2012 PhDr. Jan Drahoňovský
Máte dojem, že po vás jde váš přímý nadřízený? Možná že ano, ale vše má svou příčinu. Než se pustíte do unáhlených soudů a budete si stěžovat na bossing, je vhodné důkladně zhodnotit situaci.
ZAP - Zaměstnanecký asistenční program
Zaměstnanecký asistenční program (EAP - Employee Assistance Program) je program zaměstnaneckých výhod poskytovaný zaměstnavateli jako benefit a podpora svým zaměstnancům. Účelem ZAP je pomáhat zaměstnancům při řešení osobních problémů, které by mohly mít nepříznivý dopad na jejich pracovní výkon, zdraví a pohodu. ZAP zahrnuje krátkodobé poradenství, podporu a doporučení pro zaměstnance a jejich členy domácnosti.
Rozvojový workshop
Rozvojový workshop je součást vzdělávacích programů, koná se s odstupem času po několika seminářích. Cílem workshopu je zopakovat hlavní informace ze seminářů a hlavně diskutovat s účastníky nad tím, jak se jím daří zavést tyto poznatky do vlastní praxe. Workshop je aktivní diskuse nad tím, jak účastníci využívají to, co se naučili na semináři.
Informační workshop
Informační workshop je skupinové setkání, jehož účelem je získat od účastníků informace. Jak funguje vedení? Jak se daří informovat zaměstnance? Co je příčina konfliktů, neklidu nebo demotivace? To jsou otázky, na které v informačním workshopu nacházíme nejčastěji odpovědi.
Poradenský den
Poradenský den (PD) je individuální setkání poradce a klienta (tzv. Cílové osoby). Účelem je intenzivní, individuální cestou podpořit cílovou osobu v zadaném tématu formou diskuse jeden na jednoho. Na rozdíl od koučinku je cílem PD předat klientovi know-how a praktické informace, a reagovat z pozice odborníka na klientovu dosavadní práci.
Vzdělávací seminář
Vzdělávací seminář, ve firmách známý spíše jako „školení“ je jedno nebo dvoudenní akce pro skupinu posluchačů.
NIV – NízkoIntervenční Vedení
NízkoIntervenční Vedení je metoda vedení podřízených pracovníků, která minimalizuje riziko konfliktu a čerpá z využití známých psychologických charakteristik vedených při co nejmenší možné míře nátlaku, který je na ně vyvíjen.