Články Mgr. Petra Hlušičky

Komunikace se zaměstnanci

23. 10. 2023   Mgr. Petr Hlušička

V rámci doby mohou pro firmu nastávat období, kdy je komunikace se zaměstnanci klíčová. A to jak ve smyslu předávání důležitých informací směrem dolů, zjišťování aktuálního stavu směrem nahoru, tak případné eliminaci nežádoucích vlivů nebo eliminaci negativních dopadů z vnějšku. Zásadní roli přitom nesehrávají komunikační kanály typu intranet, nástěnka nebo e-mailová sdělení, ale konkrétní vedoucí pracovníci.

Souvislost mezi duševním zdravím a produktivitou na pracovišti

18. 9. 2023   Mgr. Petr Hlušička

Jak byste dnes ohodnotili své duševní zdraví na stupnici od 1 do 10? Jednička znamená, že je v krizi, a desítka, že je úžasné. Je pravděpodobné, že jen málokdo z nás by se hodnotil na horní hranici. Jaký to má dopad na náš pracovní život?

Návrat do práce

4. 9. 2023   Mgr. Petr Hlušička

Léto je za námi, a návrat do pracovního režimu je v plném proudu nebo už za námi. Pro mnoho z nás může být tato fáze trochu obtížná, zejména pokud jsme si užívali zasloužený odpočinek, plný sluníčka, dobrodružství a relaxace. Jak ale tento návrat do reality zvládnout a udržet si nově nabitou energii.

Komunikace náročných témat

14. 8. 2023   Mgr. Petr Hlušička

V životě každého manažera nastanou okamžiky, kdy je třeba komunikovat náročná organizační rozhodnutí zaměstnancům. Někdy může být obtížné určit, kolik informací můžeme poskytnout, zejména pokud nemůžete být zcela transparentní. Čeho se tedy můžeme držet.

Jak si co nejvíce odpočinout na dovolené

17. 7. 2023   Mgr. Petr Hlušička

Léto je období roku, na které se většina lidí těší a plánuje dovolené. Realita je taková, že období volna může přinést stejně mnoho stresu jako radosti. Čas strávený mimo kancelář nám ale vždy nezaručí, že to bude čas bez stresu. Takže jak si nejlépe užít léto a co nejlépe zvládat případný stres?

Proč je pro nás dovolená důležitá

26. 6. 2023   Mgr. Petr Hlušička

Dlouhodobý a chronický stres může mít negativní dopad na naše tělo a duševní zdraví. V hektickém pracovním prostředí je důležité rozpoznat varovné příznaky stresu a najít způsoby, jak ho udržet pod kontrolou. Jedním z nejúčinnějších způsobů, jak se vyrovnat se stresem, je vzít si dovolenou.

Základní pilíře při budování týmu

12. 6. 2023   Mgr. Petr Hlušička

Vytvořit funkční tým není jednoduchá záležitost, přitom týmová práce se stává stále důležitější. Silné a kohezivní týmy mají schopnost dosahovat vynikajících výsledků, inovovat a zvládat výzvy s větší lehkostí. Jaké jsou tedy zásadní okamžiky či podmínky proto, abychom vytvořily a udržely silný tým.

Růstové myšlení

29. 5. 2023   Mgr. Petr Hlušička

V dnešním dynamickém a neustále se vyvíjejícím pracovním prostředí je klíčové přijmout nový přístup k rozvoji zaměstnanců. Jde o přístup, který je založen na růstovém myšlení (growth mindset). Tedy schopnosti neustále se učit, rozvíjet a vylepšovat. Růstové myšlení přináší mnoho výhod jak zaměstnancům, tak i organizaci jako celku. V tomto článku si přiblížíme význam růstového myšlení v pracovním prostředí a jak ho můžete podporovat ve své organizaci.

Prokrastinace a zdraví

15. 5. 2023   Mgr. Petr Hlušička

V dnešní době se stává prokrastinace stále větším problémem a technologie nám to v mnohém usnadňují. Další vývoj a dopady v této oblasti můžeme v dnešní době vidět například na studentech vysokých škol. Mají poměrně hodně volnosti, ale málo struktury, a to jsou otevřené příležitosti k prokrastinaci. Těmito trendy a provázaností prokrastinace se zdravotním stavem se zabývalo již několik studií. V tomto článku se podíváme nejen na nejnovější výzkumy a zjištění, ale také na to, jak se s tímto problémem vypořádat.

Destruktivní člověk v týmu

24. 4. 2023   Mgr. Petr Hlušička

V každém kolektivu se mohou vyskytnout destruktivní typy lidí, kteří svým chováním negativně ovlivňují celkovou atmosféru, vztahy a výkon týmu. Tyto osoby mohou být kritici, konfliktní, neochotní spolupracovat nebo sabotovat práci ostatních. Pokud takové chování nezvládneme včas řešit, může to vést k narušení produktivity, snížení morálky týmu, a dokonce k odchodu jiných kvalitních členů týmu. Co s tím?


© 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520