Význam porady pro nový tým

10. 6. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Význam porady u nově vytvořených týmů je zásadní a má vliv v několika rovinách. Přestože mohou být někdy odmítány, tak jejich pozitivní dopady při jejich správné realizaci jsou nezpochybnitelné. Jaké zásady bychom měli dodržovat a jakým způsobem ovlivňují náš tým a jeho členy?

Pozitivní myšlení

27. 5. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Součástí každodenního života, ať v pracovní či soukromé oblasti, jsou úspěchy i neúspěchy. Ty výrazně ovlivňují naši náladu, výkon, prožívání ale i další přístup k situacím i lidem kolem nás. Úspěchy nás dokáží poměrně dobře nakopnout a nabít energií, která nás motivuje k dalším posunům. Naopak neúspěch umí velmi dobře srazit naše sebevědomí a odradit nás od dalšího snažení a aktivity. Klíčem k minimalizování negativních dopadů je naše mysl a náš osobní náhled.

Assessment centrum - výběr klíčových lidí

13. 5. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Proces výběru vhodných kandidátů je ve většině firem postaven na selekci kandidátů dle CV a následném personálním pohovoru. Během něho dochází k ověření kandidátem uváděných informací a znalostí v rámci krátkého setkání, včetně zhodnocení dojmu, který kandidát zanechal. To může být adekvátní u standardních pozic, ale co v případě klíčových či manažerských postů? Není lepší zvýšit jistotu správné investice a kandidáta řádně prověřit? Vhodnou formou může být právě Assessment Centrum (AC).

Moderování emotivní porady

29. 4. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Při poradách či workshopech může docházet k situaci, kdy probíráme nové téma či úkol, s kterým potřebujeme seznámit celý tým a zároveň zjistit jejich nastavení vůči němu. Pokud nemá vedoucí dostatek zkušeností, tak může diskusi dát volný průběh nebo ji bude pouze minimálně moderovat. V tomto okamžiku bude další vývoj či přístup kolektivu výrazně ovlivněn typy lidí, kteří se diskuse účastní.

Smysl naší práce

15. 4. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Většinová komunikace směrem k podřízeným se týká jejich konkrétní práce z pohledu, jaké je zadání, jak ji lépe dělat nebo jak se to podařilo. Velmi často, ale chybí prvek, který sám o sobě může být velmi silným motivátorem a impulsem pro to, abychom se o svoji práci zajímali a snažili se dosáhnout dobrého výsledku. Jedná se o smysl a důvod, proč konkrétně tuhle práci máme dělat a jaké bude mít dopady.

Touha se zlepšovat

1. 4. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Jeden z nejsilnějších impulsů a motivů, které nás vtahují do libovolné činnosti, je naše samotné zlepšování v konkrétní aktivitě. Jedná se o silný impuls, který je pro nás přitom tak přirozený. Jak ale takový mechanismus můžeme využít v pracovním prostředí?

Rozvoj samostatnosti podřízených

18. 3. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Při práci s podřízenými se často můžeme setkat s tím, že vedoucí pracovník jen velmi nerad deleguje, drží si kontrolu nebo jen sklouzne do stereotypu, kterým výrazně limituje rozvoj svých podřízených, a tak i celého týmu. Vhodným způsobem, jak tomu můžeme předejít je vedení podřízených směrem k sebeřízení. To při vhodné realizaci má nejen dobrý motivační dopad, ale také výrazně podporuje jejich rozvoj.

Spravedlnost a vedení

4. 3. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Jeden ze základních principů, které je zcela zásadní dodržovat v pozici vedoucího vůči podřízeným, je spravedlnost. V okamžiku, kdy lidé získají pocit, že se vůči nim vedoucí dopouští nespravedlnosti, tak se postupně vytrácí důvěra i motivace.

Bully – šikana v týmu

18. 2. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Občas se můžeme setkat s nepříjemným člověkem v týmu, který dává najevo svoji nadřazenost vůči ostatním. Většinou se v takovém případě jeho pozornost zaměřuje na nejslabší článek v týmu, ať se jedná o nováčka nebo člověka s menšími sociálními schopnostmi. Co se odehrává v týmu, když danou situaci neřešíme?

Nový člověk v týmu

4. 2. 2019   Mgr. Petr Hlušička

V okamžiku, kdy do týmu přichází nový člověk, tak se nejedná o zátěž pouze pro něj, ale i pro stávající tým. Daná situace ovlivňuje atmosféru i vztahy v týmu. To zároveň zpětně působí na nového člověka a má přímý dopad na jeho spokojenost a další působení ve firmě. Jak na tuto vzájemnou adaptaci a co pro její zvládnutí můžeme udělat.


© 2019 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520