Užitečné informace

Náklady na HR v krizi a v poklesu ekonomiky

11. 2. 2019   PhDr. Vojtěch Bednář

Chystáte se na ekonomicky méně šťastné časy? Pokud ano, určitě vás zajímá, co případný hospodářský pokles nebo dokonce krize udělá s vašimi náklady na řízení lidských zdrojů ve firmě.

Nový člověk v týmu

4. 2. 2019   Mgr. Petr Hlušička

V okamžiku, kdy do týmu přichází nový člověk, tak se nejedná o zátěž pouze pro něj, ale i pro stávající tým. Daná situace ovlivňuje atmosféru i vztahy v týmu. To zároveň zpětně působí na nového člověka a má přímý dopad na jeho spokojenost a další působení ve firmě. Jak na tuto vzájemnou adaptaci a co pro její zvládnutí můžeme udělat.

Jak zavést nové pravidlo v týmu

21. 1. 2019   Mgr. Petr Hlušička

V okamžiku, kdy i do sehraného týmu zavádíte nové pravidlo či změnu dosavadního pořádku, tak se musíte vypořádat s přirozeným aspektem odporu k novému. Pokud přistoupíte pouze k oznámení změny, tak se můžete se zlou potázat. Pro eliminaci případných komplikací můžete vyzkoušet následující postup.

Vedení lidí v krizi

14. 1. 2019   PhDr. Vojtěch Bednář

Máte se dobře, pouze chybí lidé? Zakázek je přehršel a peníze doslova prší? Gratuluji. Žádná sklizeň ale není věčná a tak je čas začít si připomínat, co nás čeká v krizi. Jen tak ji dobře zvládneme.

Vedoucí jako vzor

17. 12. 2018   Mgr. Petr Hlušička

Role vedoucího nespočívá pouze řízení podřízených, tedy v úkolování, kontrole a jejich hodnocení, ale také v dalších oblastech. Ovlivňuje nejen plnění úkolů, ale má zodpovědnost za motivaci, vztahy a rozvoj svých lidí.

Teambuilding

3. 12. 2018   Mgr. Petr Hlušička

Teambuilding je poměrně často realizovaný „benefit“ a to i díky aktuálnímu stavu ekonomiky. Firmy a její zaměstnanci se nyní potýkají se zvýšenou zátěží a často i s navyšováním počtu zaměstnanců. S tím je spojená potřeba podpořit vztahy a vazby směrem ke firmě, ale i mezi zaměstnanci. Podívejme se na to, jaké má dopady a co zohledňovat.

Rychlý růst firmy

5. 11. 2018   Mgr. Petr Hlušička

V okamžicích, kdy ve firmách dochází k rychlému růstu, zvyšování výroby a s trochou štěstí i navyšování počtu personálu, tak se setkáváme se s typickými nemocemi s ním spojeným. Na co si dávat pozor z pohledu lidských zdrojů?

Workshopy vedoucích pracovníků

22. 10. 2018   Mgr. Petr Hlušička

V rámci běžné praxe se vedoucí pracovníci ve firmě při řešení problematických situací nejčastěji obrací na svého nadřízeného, popřípadě mentora či kolegu, s kterým jsou v úzké spolupráci. Vhodnou variantou jsou pracovní skupiny vedoucích, v rámci kterých se mohou setkávat a společně řešit různé situace.  

Podpora nového týmu

8. 10. 2018   Mgr. Petr Hlušička

V okamžiku, když sestavujete nový tým, tak je dobré si uvědomovat co se mezi jeho členy odehrává. To, jak se tým na začátku rozběhne, můžete ovlivnit hned v počátku a výrazně tak zkrátit jeho rozjezd.

Jak na zpětnou vazbu

24. 9. 2018   Mgr. Petr Hlušička

Vždy po určité době či při završení projektu je vhodné si najít čas na své podřízené a pobavit se o tom, jak vše probíhalo a co by se dalo zlepšit. V následujícím článku se budeme zabývat tím, jakým způsobem můžete postupovat.


© 2020 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520