Užitečné informace
Stres
10. 6. 2013 Mgr. Petr Hlušička
V životě zažíváme stres při různých příležitostech a to jak v osobním životě, tak i v práci. Záleží na našich dispozicích a schopnostech, jak jsme jej schopni zvládat a překonávat. V průběhu života si každý vytváří určité rituály, které mu pomáhají nadbytečný stres uvolňovat a odstraňovat.
Individuální rozvoj manažera
3. 6. 2013 Mgr. Petr Hlušička
Rozvoj individuálních schopností pro roli manažera je celoživotní proces. Vliv na něj mají nejen pracovní ale i osobní zkušenosti, které umožňují tento potenciál rozvinout. Poznatky z prožitého ovlivňují nejen znalosti a dovednosti, ale i postoje. Tento osobní prožitek způsobuje lepší sebepoznání a hlubší uvědomění si dějů kolem nás, což zvyšuje úroveň schopností, které jsou k vedení ostatních lidí tolik potřebné.
Hodnocení a motivace
27. 5. 2013 Mgr. Petr Hlušička
Hodnocení zaměstnanců bývá někdy vnímáno jako krizové období se spoustou konfliktních situací. Ale co když ho místo toho naopak můžeme vnímat jako příležitost, jak své podřízené motivovat?
Případové studie Firemního sociologa
27. 5. 2013 PhDr. Vojtěch Bednář
Od svého založení náš server přináší zajímavé případové studie z oblasti vedení a managementu vztahů na pracovišti. Pojďme se dnes podívat na ty, které jsme vám zatím nabídli.
Drby, fámy, pomluvy - jak si jimi nezamotat hlavu
20. 5. 2013 PhDr. Jan Drahoňovský
Pracovní úkoly, se kterými se obvykle potýkáme, bývají náročné samy o sobě a odčerpávají značné množství naší mentální energie. Bylo by jistě hloupé se navrch ještě zabývat drby a pomluvami. A přece se jim jen obtížně bráníme. Zkusíme se na to podívat z hlediska nutné sebeobrany, abychom si uchovali svěží mysl.
Pět příčin neplnění úkolů
20. 5. 2013 PhDr. Vojtěch Bednář
Zadali jste úkol, a on nebyl splněn v požadovaný čas, požadovaným způsobem či v požadované kvalitě? Možná se právě chystáte ztrestat toho, kdo jej měl svěřen, ale zadržte, a ještě předtím se s námi podívejte, zda chyba není náhodou jinde.
Jak se nespálit při sdělování kritiky na pracovišti
13. 5. 2013 PhDr. Jan Drahoňovský
Při snaze ovlivnit lidi na pracovišti si jen zřídkakdy vystačíme jen s chválou, byť ta by měla jistě převažovat. Čas od času musíme druhým též něco vytknout. Jednak si totiž nemusí sami od sebe vůbec všimnout, že něco dělají špatně, a za druhé od nás naši podřízení tuto formu komunikace vnitřně potřebují a očekávají, i když se neposlouchá tak dobře jako pochvala. Zkrátka se bez kritiky nikdy úplně neobejdeme. Jak tedy na to, abychom pokud možno změnili chování druhého k lepšímu?
Dobrý vedoucí
13. 5. 2013 Mgr. Petr Hlušička
Co si představit pod pojmem dobrý vedoucí? Čím se takový vedoucí odlišuje od ostatních?
Jak se vyhnout deziluzi – když jde o vztahy na pracovišti
6. 5. 2013 PhDr. Vojtěch Bednář
Ať se nám to líbí, nebo ne, lidské chování přirozeně inklinuje k vytváření neracionálních představ. Máme je o sobě, o druhých, o tom, jak nás druzí vidí a vnímají a o tom, jaké jsou naše vztahy. Když z těchto představ prozřeme, nastává bolestivá deziluze.
Delegování
6. 5. 2013 Mgr. Petr Hlušička
Jedna ze základních definic řízení je dosahovat výsledků prostřednictvím jiných lidí. Tedy za využití delegování. Co můžete udělat proto, abyste tuto dovednost lépe zvládli?
Pro více informací nás kontaktujte na adrese vojtech.bednar@firemni-sociolog.cz nebo telefonním čísle 731 782 385. Rádi s vámi probereme vaše potřeby a možnosti jejich naplnění.