Užitečné informace
Role a úloha mentora
7. 5. 2018 Mgr. Petr Hlušička
Mentor v týmu pomáhá novým pracovníkům seznámit se s novým prostředím a překonat počáteční překážky tak, aby se co nejdříve začlenili a stali se plnohodnotnými členy týmu. Co všechno má mít na starosti a jaká je jeho role?
Jak adaptovat experta
30. 4. 2018 PhDr. Vojtěch Bednář
Od odborníků a nadstandardně placených zaměstnanců obecně se očekává, že nepotřebují adaptaci na nové pracovní prostředí, protože jeho zvládnutí je prostě součást jejich úrovně profesionality. Není.
Problémový typ – Ostřelovač
23. 4. 2018 Mgr. Petr Hlušička
V každé práci můžete narazit na zajímavé lidi, ale i mírně problematické jedince, kteří dokáží znepříjemnit den celému kolektivu. V tomto případě, se jedná o člověka, který je poměrně komunikativní a na první pohled se zdá být se všemi zadobře. Pod pokličkou však skrývá svou tendenci shazovat a nepřímo útočit na vytipované kolegy.
Negativní kolega v týmu
9. 4. 2018 Mgr. Petr Hlušička
Každý z nás se někdy během porad nebo práce setkal s člověkem, jehož chování narušovalo nebo zdržovalo výkon a práci skupiny. Jedním takovým případem může být negativně nastavený kolega.
Noví zaměstnanci
19. 3. 2018 Mgr. Petr Hlušička
Nábor se v dnešní době potýká nejenom s nedostatkem nových kvalifikovaných lidí, ale dále i s fluktuací nově nabraných. Na to má často vliv zvýšená zátěž způsobená odlišným vzděláním či oborem, ale i přístup stávajících zaměstnanců k novým lidem, kteří mají jiné podmínky než měli oni. Jaká jsou možná opatření?
Příprava personálu na krizi
12. 3. 2018 PhDr. Vojtěch Bednář
Máte se dobře? Práce je spousta, není kam skočit dřív, lidí se nedostává? Právě nyní se na problémy nemyslí, ale problémy přijdou. A je dobře, aby na ně byli lidé připraveni. Začněte uprostřed.
Tipy pro efektivní poradu
5. 3. 2018 Mgr. Petr Hlušička
Co může vedoucí udělat proto, aby porada byla vnímána jako konstruktivně strávený čas a místo, kde můžeme nalézt podporu a řešení? Následující doporučení mohou zlepšit nejen jejich vnímání, ale i přístup lidí k nim.
Jak motivovat starší zaměstnance?
26. 2. 2018 PhDr. Vojtěch Bednář
Na jednu stranu se obávají, že mohou být nahrazeni, a tak mají problém podělit se o zkušenosti a někdy dokonce spolupracovat. Na druhou stranu je jim „všech jedno“, a tak mohou hrozit odchody a ignorovat nadřízené pracovníky. Práce se staršími zaměstnanci není nic jednoduchého.
Jak zaujmout vhodné uchazeče
19. 2. 2018 Mgr. Petr Hlušička
S aktuální situaci na trhu práce začíná být nejen problém najít uchazeče, ale následně je také zaujmout natolik, aby se rozhodli pro naši společnost. Zmiňují se především různé benefity, ty mohou pomoci převážit pomyslné misky vah při rozhodování, ale zase nám nepomohou snížit fluktuaci nově nastupujících zaměstnanců.
Time management
22. 1. 2018 Mgr. Petr Hlušička
Ten kdo má na své pozici volnou ruku na organizaci svého času a práce, se může dostat do situace, kdy se dostává do časového stresu. Naučit se plánovat svůj čas je tématem každého, kdo se do podobné situace dostal. Kdo se nenaučí mít kontrolu sám nad sebou a svým časem, tak musí přijmout skutečnost, že bude řízen někým jiným.