Problémy

Existují situace při vedení a managementu lidí, které se v různých podobách opakují, a které tudíž tvoří nejběžnější problémové okruhy řízení vztahů ve firmách. Na této stránce najdete popisy některých z těchto problémů a nástin jejich možného řešení. Všechny informace jsou poskytovány bez záruky a výlučně jako možnosti postupu pro inspiraci a pro úvahu. Problémy průběžně aktualizujeme a přidáváme další.

 

Trvalé dočasné opatření

13. 2. 2017 | PhDr. Vojtěch Bednář

Říká se, že je máloco trvalejšího, než dočasné opatření. Co udělat s organizačním opatřením, které mělo být provizoriem a místo toho se z něj stal ustálený stav?

celý článek

Řešíme donašeče

6. 2. 2017 | PhDr. Vojtěch Bednář

Situace kdy máme zaměstnance, který věnuje mnoho času a úsilí tomu, aby sledoval nedostatky druhých a pak na ně „donášel“ nadřízenému může rozvrátit celý tým. Jak se s tímto člověkem vypořádat?

celý článek

Hromadný nešvar zaměstnanců

7. 11. 2016 | PhDr. Vojtěch Bednář

Tisíckrát jsme zaměstnancům vysvětlili, že i když je kontrola pracovní doby v naší firmě relativně volná, je nezbytné, aby všichni byli přítomni nejpozději v devět hodin. Bohužel nešvar pozdních příchodů a brzkých odchodů není problém jednotlivců, ale hromadná věc. Jsme bezradní.

celý článek

Konflikt neslučitelných osobností

17. 10. 2016 | PhDr. Vojtěch Bednář

Pánové Jindřich a Marek jsou zaměstnanci středně velké firmy, která se věnuje elektrotechnice. Oba jsou specialisté, oba jsou velice schopní profesionálové, ale také jsou oba velmi vyhraněné osobnosti, které nedovedou spolupracovat. Firma oba potřebuje.

celý článek

Vedení dle aktuálních trendů

25. 7. 2016 | PhDr. Vojtěch Bednář

Management, tak jako každý jiný obor lidského fungování, podléhá aktuálním výkyvům a módám. Na rozdíl od oblékání, jídla, nebo životního stylu, bychom si ale měli uvědomit důležitou věc. Pracujeme zde s lidmi.

celý článek