Poradna

Máte problém s vedením, řízením vztahů ve firmě nebo motivací zaměstnanců? V poradně nabízíme bezplatné odpovědi na problémy, s nimiž se setkáváme. Pokud problém, který vás trápí nenajdete v seznamu, pošlete nám jej na adresu kontakt@firemni-sociolog.cz. Odpověď bude zveřejněna zde bez vašich kontaktních údajů. Vzhledem ke kapacitním možnostem nezaručujeme zveřejnění možných řešení všech problémů, každému se ale budeme věnovat. Všechny informace v poradně jsou poskytovány bez jakékoli záruky a zadarmo.

Poradna: Nespokojení operátoři

15. 2. 2021

Jsme strojírenská výrobní firma s necelou tisícovkou zaměstnanců. Naši operátoři výroby jsou v poslední době nespokojení; nemohou čerpat benefity, musí dodržovat řadu opatření a slíbené zvýšení platu je v nedohlednu. Co můžeme udělat pro jejich uklidnění?  P.A.

odpověď

Co dělat s pasivitou zaměstnanců?

7. 12. 2020

Trápí nás pasivita zaměstnanců. Nejsou ochotni dělat cokoli navíc, do práce je musíme přemlouvat a povzbuzovat, stojí nás to mnoho sil. Co máme dělat?

odpověď

Chronický vymlouvač

12. 10. 2020

Náš zaměstnanec se neustále vymlouvá, když má vykonávat specifické činnosti nutné pro svou profesi. Měl to tak delší dobu, ale od začátku pandemie má vodu na mlýn. Je velice těžké přimět ho pracovat a demotivuje ostatní zaměstnance, ale nemůžeme, přesněji nechceme se ho zbavit. Jak máme postupovat?

odpověď

Poradna: Manažer přistižen při lži

29. 9. 2020

Stala se nám nepříjemná věc. Jeden z členů užšího vedení firmy byl přistižen při tom, když před zaměstnanci řekl něco, co byla zjevná lež; přičemž on sám to musel vědět. Velmi rychle se to rozneslo mezi zaměstnance, celkem k stovkám lidí, a ti teď mají dotyčného, potažmo celé vedení za lháře. Přitom potřebujeme dělat zásadní organizační změny a důvěra je zde klíčová…

odpověď

Jak zvládnout arogantního vedoucího

20. 1. 2020

„…Našim problémem je člověk, který přišel do firmy nedávno od konkurence na nižší manažerskou pozici. Výborně rozumí tomu, co má dělat, ale je arogantní, zlý, zbytečně křičí na lidi. Nechceme o něj přijít, ale takto to dál nepůjde“

odpověď

Zahraniční management nám vnucuje svůj manažerský styl

23. 9. 2019

Jsme „česká dcera zahraniční firmy“.  V poslední době došlo v mateřské firmě k určitým organizačním změnám. Jejich důsledkem je, že korporátní management se nás snaží přesvědčit, že bychom měli mít jednotný manažerský styl. S jejich stylem ale nepochodíme u našich zaměstnanců, protože je dost specifický a do českých podmínek se nehodí. Těžko si ale můžeme postavit hlavu a požadavky nadřízených prostě odmítat. Co máme dělat?

odpověď

Jak nepřijít o kreativní tým?

26. 8. 2019

Máme kreativní tým, který se v současnosti blíží dokončení práce na stěžejním projektu, v jehož rámci vytvořil produkt. Poté, co svou práci dokončí, bude produkt potřeba udržovat. To je kvalifikovaná práce, ale již ne kreativní, nýbrž rutinní. V současnosti tuto „údržbu“ není možné delegovat na nikoho jiného, ale přípravu týmu na ni  jsme podcenili, a pro jeho členy týmu je práce na udržování produktu tzv. pod úroveň. Obáváme se, že reálně hrozí, že o některé z nich přijdeme, a ztratit větší část týmu by byla katastrofa. Co dělat dál?

odpověď

Jak vysvětlit týmu změnu nařízenou vyšším vedením?

3. 6. 2019

Z pozice „manažera“ zodpovídám za tým přibližně dvaceti lidí. Tito lidé dělají kreativní práci v nesnadném prostředí, ale daří se nám plnit úkoly. Vyšší vedení firmy nyní přichází s podstatnou změnou organizace práce, a jsem si jist, že se to mým lidem nebude líbit. Bohužel vedení je „mimo“, a jak bude změna zavedena tedy záleží na mne. Obávám se, že odpor neustojím.

odpověď

Zaměstnanec „Mouchy, snězte si mně“

8. 4. 2019

Máme ve firmě mladého, schopného kluka. Bohužel místo toho, aby využil svou energii je naprosto pasivní. Práci, kterou po něm vyloženě chceme a tvrdě kontrolujeme udělá, jinak je ale naprosto pasivní. Rádi bychom slyšeli nějaké tipy, jak na něj.

odpověď

Jak zvýšit angažovanost

26. 11. 2018

Snažíme se zvýšit angažovanost našich zaměstnanců do vybraných aktivit, zjednodušeně řečeno bychom rádi, aby „dělali věci navíc“. Investujeme do odměn pro ty, kteří navíc pracují, ale je tyto odměny fungují jen dočasně a vždy se „chytí“ jen omezené množství zaměstnanců.

odpověď

© 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520