Problémová organizační změna

9. 5. 2016 |

Dobrý den. V naší firmě připravujeme zásadní organizační změnu (kombinace stěhování a způsobu práce). Zatím se nám to daří udržet pod pokličkou před zaměstnanci, bílými límečky, ale budeme jít to muset nějak říct. Čekáme problémy, protože změna bude nejenom nepříjemná, ale také v rozporu s tím, co jím bylo slibováno v minulosti. Co poradíte? P.A.

odpovídá: PhDr. Vojtěch Bednář

Pokud připravujete zásadní reorganizaci, je potřeba stejně jako na technickou přípravu dbát na to, jak jí nejen vysvětlit, ale i prosadit u zaměstnanců. Jestliže očekáváte odpor, je dobré

  • Je s připravovanými změnami seznámit postupně
  • Je nechat adaptovat (přizpůsobit se) s předstihem
  • Je zapojit do změn (i kdyby jen symbolicky) tak, aby měli pocit, že se na nich aktivně podílí
  • Jim ukázat pevné rozhodnutí a odhodlání dovést změny až do konce

Připravte si plán prosazení, a postupujte podle něj. Snažte se poskytnout zaměstnancům informace, ale nezahlcujte je jimi. Více si o prosazování změn můžete přečíst na našem serveru, v každém případě je ale potřeba začít s dostatečným předstihem před samotnou akcí.  Pokud potřebujete, rádi vám pomůžeme jak s tím, jak změny prosadit, tak s naplánováním a řízením jejich prosazování. Můžete nám napsat na vojtech.bednar@firemni-sociolog.cz


Pomáháme firmám pracovat s lidmi - Služby Firemního sociologa

Líbí se vám náše články? Zaregistrujte si náš e-mailový zpravodaj.



Kontaktujte nás

powered by fox contact