Články Mgr. Petra Hlušičky

Komunikace a naslouchání

21. 2. 2022   Mgr. Petr Hlušička

V pracovním prostředí se běžně můžeme setkat s přípravou a rozvojem vedoucích v oblasti komunikačních nebo prezentačních dovedností, kdy se dozví, jak argumentovat, vyjednávat nebo vylepšit svůj styl. Co je ale často zanedbáváno nebo dokonce není součástí našeho slovníku je naslouchání. A bez toho se nemůžeme bavit o komunikaci, protože se jedná o klíč k vzájemnému porozumění.

Komunikace negativních jevů

31. 1. 2022   Mgr. Petr Hlušička

V pracovním kolektivu mohou stejně jako v jiné skupině nastat okamžiky, kdy dochází k jevům, které jsou naprosto neslučitelné s přijatelným chováním nebo normami společnosti. V těchto situacích musí každá firma důkladně zvážit nejen jakými kroky bude postupovat vůči aktérům, ale také jakým způsobem bude vše komunikovat dovnitř firmy.

Tipy pro vedení porady

17. 1. 2022   Mgr. Petr Hlušička

Mnoho tipů pro efektivitu schůzek se zaměřuje na organizační stránku věci, včetně včasného zahájení a ukončení, vytvoření efektivních agend, stanovení jasných rolí a v případě on-line porad, také pamatování si, kdy jste ztlumili zvuk. Skutečností ale je, že stejně jako u téměř každého pracovního projektu závisí úspěch porady na úspěšnosti komunikace vedení.

Velké množství porad

3. 1. 2022   Mgr. Petr Hlušička

Častým problémem, s kterým se můžeme setkávat je přetížení zaměstnanců velkým množstvím porad. Přitom většina lidí nemá porady v oblibě a nutno dodat, že především díky negativním zkušenostem s nimi. Jaké jsou za tím důvody?

Sociální sítě a detox

13. 12. 2021   Mgr. Petr Hlušička

Pro mnoho z nás se stalo téměř denní rutinou přihlásit se ke svému účtu na sociálních sítích a bezcílně procházet novinky. Ať z pracovních důvodů, zábavy nebo nudy. Uvědomujete si, kolik času denně strávíte na sociálních sítích? Otázkou je, zda není čas na digitální detox?

Sebehodnocení v rámci hodnotícího pohovoru

29. 11. 2021   Mgr. Petr Hlušička

Hodnotící pohovory realizujeme v průběhu celého roku, přesto je často spojujeme s jeho závěr. Hlavním důvodem je určité zhodnocování a bilancování, které sama o sobě toto období přináší. Důležitým aspektem, který můžeme v rámci pohovorů využít, je sebehodnocení ze strany samotného zaměstnance. To přináší mnohé výhody.

Empatie na pracovišti

8. 11. 2021   Mgr. Petr Hlušička

Empatie je jedním z klíčových faktorů, když přijde na pořad dne řešení konfliktů, zvládání náročných situací, ale také obyčejné vedení týmu. Je to velmi často neuvědomovaný nebo nevyřčený aspekt, který ale zásadním způsobem ovlivňuje nejen naši úspěšnost, ale také spokojenost.

Vedení porady

25. 10. 2021   Mgr. Petr Hlušička

Velké množství porad je vnímáno jako neefektivní, ztráta času nebo zatěžující. Na vině bývá jejich neefektivní a nesystematické řízení. Současně se setkáváme s tím, že vedoucí a klíčoví pracovníci tráví téměř polovinu svého času na poradách. A většina tohoto času je vnímána jako ztrátová a zbytečná. Co je tedy důležité mít na paměti při řízení porady?

Komunikace změn ve firmě

11. 10. 2021   Mgr. Petr Hlušička

V okamžiku, kdy ve firmě či v rámci týmu očekáváte nebo plánujete významné změny, tak přichází čas připravovat vhodnou komunikační strategii. Nezáleží na tom, zda jsou pozitivní či negativní, vždy musíte brát ohled na lidi a zavčasu začít vysvětlovat, být připraven na reakce nebo korigovat nevhodný průběh.

Komunikace při konfliktech

27. 9. 2021   Mgr. Petr Hlušička

Doba po dovolených může být spojená s větší mírou pracovní zátěže, ale také možných třenic a konfliktů mezi kolegy. Jaká by měla být v těchto případech role vedoucího a jak můžeme postupovat.


© 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520