Problémový typ – Ostřelovač

23. 4. 2018 | Mgr. Petr Hlušička

V každé práci můžete narazit na zajímavé lidi, ale i mírně problematické jedince, kteří dokáží znepříjemnit den celému kolektivu. V tomto případě, se jedná o člověka, který je poměrně komunikativní a na první pohled se zdá být se všemi zadobře. Pod pokličkou však skrývá svou tendenci shazovat a nepřímo útočit na vytipované kolegy.

celý článek

Negativní kolega v týmu

9. 4. 2018 | Mgr. Petr Hlušička

Každý z nás se někdy během porad nebo práce setkal s člověkem, jehož chování narušovalo nebo zdržovalo výkon a práci skupiny. Jedním takovým případem může být negativně nastavený kolega.

celý článek

Noví zaměstnanci

19. 3. 2018 | Mgr. Petr Hlušička

Nábor se v dnešní době potýká nejenom s nedostatkem nových kvalifikovaných lidí, ale dále i s fluktuací nově nabraných. Na to má často vliv zvýšená zátěž způsobená odlišným vzděláním či oborem, ale i přístup stávajících zaměstnanců k novým lidem, kteří mají jiné podmínky než měli oni. Jaká jsou možná opatření?

celý článek

Příprava personálu na krizi

12. 3. 2018 | PhDr. Vojtěch Bednář

Máte se dobře? Práce je spousta, není kam skočit dřív, lidí se nedostává? Právě nyní se na problémy nemyslí, ale problémy přijdou. A je dobře, aby na ně byli lidé připraveni. Začněte uprostřed.

celý článek

Tipy pro efektivní poradu

5. 3. 2018 | Mgr. Petr Hlušička

Co může vedoucí udělat proto, aby porada byla vnímána jako konstruktivně strávený čas a místo, kde můžeme nalézt podporu a řešení? Následující doporučení mohou zlepšit nejen jejich vnímání, ale i přístup lidí k nim.

 

celý článek

Jak motivovat starší zaměstnance?

26. 2. 2018 | PhDr. Vojtěch Bednář

Na jednu stranu se obávají, že mohou být nahrazeni, a tak mají problém podělit se o zkušenosti a někdy dokonce spolupracovat. Na druhou stranu je jim „všech jedno“, a tak mohou hrozit odchody a ignorovat nadřízené pracovníky. Práce se staršími zaměstnanci není nic jednoduchého.

celý článek

Jak zaujmout vhodné uchazeče

19. 2. 2018 | Mgr. Petr Hlušička

S aktuální situaci na trhu práce začíná být nejen problém najít uchazeče, ale následně je také zaujmout natolik, aby se rozhodli pro naši společnost. Zmiňují se především různé benefity, ty mohou pomoci převážit pomyslné misky vah při rozhodování, ale zase nám nepomohou snížit fluktuaci nově nastupujících zaměstnanců.

celý článek

Time management

22. 1. 2018 | Mgr. Petr Hlušička

Ten kdo má na své pozici volnou ruku na organizaci svého času a práce, se může dostat do situace, kdy se dostává do časového stresu. Naučit se plánovat svůj čas je tématem každého, kdo se do podobné situace dostal. Kdo se nenaučí mít kontrolu sám nad sebou a svým časem, tak musí přijmout skutečnost, že bude řízen někým jiným.

 

celý článek

Jak posílit autoritu: reagujeme na lidi

14. 1. 2018 | PhDr. Vojtěch Bednář

Každý vedoucí pracovník, pokud není nadaný charismatem, musí pracovat na posilování své autoritu. Rány pěstí do stolu, vyhrožování tresty a silácká gesta ale nefungují. Jak posílit autoritu klidně a přitom spolehlivě?

celý článek

Úkoly v novém roce

8. 1. 2018 | Mgr. Petr Hlušička

Na začátku Nového roku si lidé dávají předsevzetí a mají tendenci dávat si rozhodnutí, kterými výrazně změní či posunou aktuální stav. Co je dobré si uvědomit a jak můžete postupovat?

 

celý článek

Firemní večírek vs setkání

11. 12. 2017 | Mgr. Petr Hlušička

Pomalu končí doba firemních večírků. Ty mají poměrně různorodou formu od velkých slavnostních až po komorní setkání v prostorách společnosti. Co ale jako vedoucí můžete realizovat je i obyčejný společný oběd, který Vám může podpořit a pozitivně ovlivnit celý tým.

celý článek

Nastartování motivace

4. 12. 2017 | PhDr. Vojtěch Bednář

Naši lidé jsou demotivování. Nechce se jím pracovat. Mají problém začít dělat na novém úkolu. Říkají, že všechno je marné, a že to stejně nevyjde. Nevíme, co s nimi, odměny je nelákají a hrozby trestem také ne. Jsme zoufalí.

celý článek

Výběr zaměstnance – behaviorální pohovor

27. 11. 2017 | Mgr. Petr Hlušička

Při výběru vhodných zaměstnanců hodnotíme a zvažujeme, jaké mají odborné dovednosti, vzdělání a zkušenosti pro danou pozici. Zároveň se snažíme odhadnout, jak je daná práce bude bavit, jak zapadnout do stávajícího firmy i stávajícího týmu. Co nám může pomoci při zjišťování informací je technika nazývaná behaviorální pohovor.

 

celý článek

Potenciál hodnotícího pohovoru

13. 11. 2017 | Mgr. Petr Hlušička

Pomalu se blíží doba, kdy většina vedoucích pracovníků realizuje hodnotící pohovory u svých podřízených. Používá je primárně v souvislosti se systémem odměňování, přičemž jejich potenciál je násobně vyšší.

celý článek

Jak omezit fluktuaci nefinančními prostředky

13. 11. 2017 | PhDr. Vojtěch Bednář

Je zde nová kniha Firemního sociologa o tom, co je příčinou fluktuace zaměstanců a jak se s ní můžeme poprat.

celý článek

Jak podpořit inovace zaměstnanců

6. 11. 2017 | PhDr. Vojtěch Bednář

Chcete, aby zaměstnanci inovovali, ale jím se do vymýšlení zlepšení nechce ani trochu? Co můžeme udělat proto, abychom podpořili ochotu našich zaměstnanců podílet se na inovacích? Nabízíme několik vyzkoušených tipů.

celý článek

Fluktuace

30. 10. 2017 | Mgr. Petr Hlušička

V dnešní době častý problém, který má obvykle jednu společnou proměnou. Nábor méně kvalifikovaných kandidátů, způsobený nedostatkem kvalifikovaných lidí na trhu práce. Jaké to má vlastně následky a jaká můžeme udělat opatření.

 

celý článek

Jak vést mileniály?

23. 10. 2017 | PhDr. Vojtěch Bednář

Pokud pracujete s lidmi, pravděpodobně jste se již setkali s otázkou, jak oslovovat dnešní „mladé“. Tzv. Generaci Y nebo mileniály, lidi podivných zvyklostí, nepochopitelných zájmů, pro mnohé nepříjemné arogantní jedince. Poradíme vám, jak na to.

celý článek

Neshody s kolegy

16. 10. 2017 | Mgr. Petr Hlušička

Nesouhlas mezi kolegy může nastat téměř kdykoliv. Každý z nás má odlišné zkušenosti, názory a pohledy na věci kolem nás. Neshoda může ve správném prostředí obohatit všechny zúčastněné a v jiném narůst do konfliktu. Jak nastavit prostředí, které bude v tomto směru umět pracovat kreativně a konstruktivně?

 

celý článek

Proč firmě odcházejí lidé

9. 10. 2017 | PhDr. Vojtěch Bednář

Odchody zaměstnanců „za lepším“ dnes trápí mnoho firem. Důvod proč se jím nedaří zabránit je velice často ten, že nerozumíme proč vlastně lidé odcházejí, a neumíme si připustit, že to není vždy jen za lepším.

celý článek

Stanovení cílů

2. 10. 2017 | Mgr. Petr Hlušička

Každý z nás si stanovuje určité cíle, ať se jedná o krátkodobé či dlouhodobé, tak s nimi pracujeme na denní bázi. Pomáhají nám směřovat naše úsilí a naplňovat naše vize. Při jejich stanovování bychom měli brát v potaz pravidla, která nám zvýší úspěšnost při jejich dosahování.

celý článek