Koho povýšit na vedoucího týmu?

22. 5. 2017 | PhDr. Vojtěch Bednář

Firmy rostou, a nabírají personál. Růst znamená, že musí vznikat liniový liniový management. Vedoucí týmů, skupin, oddělení. Koho vybrat za vedoucího, abychom to nepokazili?

celý článek

Mentor a jeho výběr

9. 5. 2017 | Mgr. Petr Hlušička

Jakým způsobem je vhodné si vybírat vhodné kandidáty k mentorování? Víte, že jste ovlivňováni vlastním vnímáním a to může významně ovlivnit váš výběr?

celý článek

Nerespektování manažera

24. 4. 2017 | PhDr. Vojtěch Bednář

Ať se nám manažer líbí, nebo nelíbí, ať jsme s výkonem jeho práce spokojeni, či nespokojeni, manažer je a musí být autorita, a jeho slovo by mělo být podřízenými respektováno. Pokud respektováno není, zaděláváme si na velký problém, bez ohledu na to, jak chytrá či kompetentní jeho rozhodnutí jsou.

celý článek

Akutní konflikt

10. 4. 2017 | Mgr. Petr Hlušička

Asi každý z nás se dostal do situace, kdy došlo k vyhrocenému konfliktu mezi lidmi. Ale jak na tuto situaci reagovat, když k ní dojde na pracovišti a vy jste vedoucí pracovník. Vedení a konflikty jsou od sebe neoddělitelné věci, při vzájemné interakci dochází k vypjatým situacím a je nutno je umět zvládat a řešit.

celý článek

Když šéf spáchá nespravedlnost

3. 4. 2017 | PhDr. Vojtěch Bednář

už se vám někdy přihodilo, že jste se na svých podřízených dopustili nespravedlnosti? Špatné rozhodnutím nesprávný odhad, neoprávněná kritika a podobné věci dovedou potrápit. Jak nespravedlnost řešit?

celý článek

Připomínáme úkoly

27. 3. 2017 | PhDr. Vojtěch Bednář

Zadali jste podřízeným úkoly, a nyní trnete, zda budou splněny řádně a včas, nebo budete muset (opět) urgovat? Možná by stálo zato věnovat trochu času tomu, že úkol připomenete. Vhodným a smysluplným způsobem.

celý článek

Podpora týmu v náročné situaci

20. 3. 2017 | Mgr. Petr Hlušička

V okamžiku, kdy tým čelí dílčím neúspěchům a případným potížím, tak se u členů zvyšuje frustrace, vyčerpání a demotivace.  Na povrch začínají vyplouvat emoce a možné konflikty. Jakým způsobem můžete udržet tým v běhu, pozornost na cíl a zabránit možnému poškození vztahů?

 

celý článek

Podporujeme loajalitu zaměstnanců

13. 3. 2017 | PhDr. Vojtěch Bednář

V dnešní době je problém lidi získat, a ještě větší problém je si je udržet. Co proto můžeme udělat nad rámec prostého zvyšování mezd?

celý článek

Co dělat jako nový vedoucí týmu

27. 2. 2017 | Mgr. Petr Hlušička

Být správný vedoucí není snadné, navíc když se dostanete do situace, že dostane na starosti svůj první tým. Mnoho vedoucích do toho spadne po hlavě, bez znalosti budování týmu nebo zkušeností s vedením, a musí se s danou situací popasovat. Ne vždy se to ale povede a často tak dochází ke zbytečným chybám. A ty se mohou dále nabalovat.

celý článek

Podpořte svou autoritu v týmu

20. 2. 2017 | PhDr. Vojtěch Bednář

Úlohou a úkolem vedoucího je být autoritou svému týmu. Co můžeme udělat proto, aby nás lidé jako autoritu respektovali?

celý článek

Prosazujeme změny v pobočkách

16. 1. 2017 | PhDr. Vojtěch Bednář

Pro firmy které provozují pobočkové sítě, i pro ty, které se skládají „pouze“ z několika geograficky odlišných lokací bývá prosazení organizačních změn problém. Lidé si je vykládají různě, kladou odpor, a výsledkem je chaos. Řešením je organizace a plánování.

celý článek

Jak zvládat konflikty

9. 1. 2017 | Mgr. Petr Hlušička

Vedení a konflikty jsou od sebe neoddělitelné věci, při kontaktu lidí dochází k vypjatým situacím a je nutno je umět zvládat a řešit. Zde vám nabídneme několik tipů, jak je zvládat konstruktivně a jak se vyhnout zbytečným komplikacím.

celý článek

Tři tipy do nového roku

2. 1. 2017 | PhDr. Vojtěch Bednář

Je zde nový kalendářní rok a společně s ním příležitost pro změnu. Co můžeme s lidmi letos dělat lépe a jinak? Lepší než snažit se o tlusté čáry za minulostí je začít maličkostmi.

celý článek

Šťastné a pracovní

19. 12. 2016 | PhDr. Vojtěch Bednář

Zatímco pro děti jsou vánoce obdobím, na které se těší, pro mnoho dospělých představují stresující období. Pokud i pro vás, hledejte v nich příležitost.

celý článek

Manažerem dobré nálady

5. 12. 2016 | PhDr. Vojtěch Bednář

Nejen v diskusích personalistů se mluví, že je trendy mít manažery zodpovědné  za to, aby se jejich zaměstnanci cítili dobře. Firmy je ale nepotřebují. Potřebují dobrý management.

celý článek

Příprava nových manažerů

28. 11. 2016 | Mgr. Petr Hlušička

V mnoha společnostech neexistuje formální přístup k rozvoji nových manažerů. V okamžiku kdy dojde k jeho výběru, nejčastěji díky jeho profesním kvalitám a případně jeho schopnosti dobrých mezilidských vztahů, tak práce s tímto člověkem končí. Někteří takové hození do hluboké vody zvládnou, ale pro většinu je to poměrně náročná situace, která může způsobit spoustu zbytečných problémů.

celý článek

Slibem nezarmoutíš

14. 11. 2016 | PhDr. Vojtěch Bednář

Slíbili jste podřízeným něco, co teď nemůžete splnit? Nevíte jak z prekérní situace ven, anebo doufáte, že na ní prostě zapomněli? Nesplnitelné sliby se manažerům občas dějí, ale jsou cesty, jak se s nimi vyrovnat čestně a spořádaně.

celý článek

Motivace – jak motivovat jinak než finančně

31. 10. 2016 | Mgr. Petr Hlušička

Jakým způsobem můžeme najít cestu ke svým zaměstnancům, aby byli schopni podávat odpovídající výkon? Jaké máme možnosti a co nám může přinést systém motivace postavený na jiném než finanční principu?

celý článek

Jak na slibotechnu

3. 10. 2016 | PhDr. Vojtěch Bednář

Neustále slibuje, že něco udělá, nebo zařídí. Je převelice ochotný, vstřícný a proaktivní. Nic není problém, všechno bude. Jen skutky se nedostavují. Zaměstnanec slibotechna je mor.

celý článek

Co dělat se zaměstnancem drbnou

26. 9. 2016 | PhDr. Vojtěch Bednář

Ten člověk pracuje dobře ale… roznáší drby, vymýšlí pomluvy, kazí atmosféru, vnáší mezi lidi nejistotu. Máme problém s drbnou, a nevíme, jak z něj ven.

celý článek

Jak zbytečně nepřicházet o zaměstnance 

12. 9. 2016 | Mgr. Petr Hlušička

Práce vedoucího je často stále náročnější, zvláště přibývá více a více různorodých a náročných úkolů. Přitom by vedoucí, mimo plnění strategie a vedení týmu k výsledkům, neměl zapomenout na péči o vlastní podřízené. To poté často končí odchodem klíčových zaměstnanců. 

celý článek